zeer trage win98 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
Ik heb voor iemand een pctje in elkaar gezet waar win98 op moet komen te staan. Processor is een AMD K6 500 mhz en 64 MB aan werkgeheugen, dus je zou zeggen dat dat wel zou moeten kunnen, maar nu ben ik er mee bezig om win98 er op te zetten en dat gaat zeeeeeer traaaaaag . Er wordt aangegeven dat de installatie nu nog 288 minuten zal gaan duren. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.
Waar zou dit aan kunnen liggen ?

lijkt me ook raar op zo een systeem zou je normaal zelfs windows 2000 kunnen draaien alhoewel dat een minimum vereiste ongeveer 128 mb ram is.
Neemt je videokaart neit een deel van je ram in ivm met shared memory.

Geplaatst door lamp

Neemt je videokaart neit een deel van je ram in ivm met shared memory.

Nee er zit geen onboard videokaart op het mobo. Er zit gewoon een PCI 4mb videokaart in, dus daar kan het niet aan liggen.

Even hier op terug te komen. Win98 stat er dus nu op en alles werkt zeer traag , dus niet alleen tijdens het installeren. Ik heb al in het bios alles op default gezet maar nog werkt alles als stroop. Wanneer ik opsart dan zie ik staan NVRAM data invalid , NVRAM cleared , heeft dat er mee te maken ?
Ik zie nu net ook dat bij "deze computer" de CDrom drive niet staat, in het bios wordt deze wel herkent, maar in windows niet. Ik kan dus de rest van de hardware niet installeren, iemand een idee hoe het allemaal zit ?

Laatst bewerkt:
Okee het probleem is opgelost. Ik moest eerst een FDISK doen omdat er een paar partities op stonden en die moest ik eerst verwijderen, daarna was het probleem voorbij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan