Zeer trage windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rik44426

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
1
Hallo,

ik heb een laptop de Dell latitude ls pp01s.
Hierop is winXP geinstalleerd:
WinXP professional versie 2002 Service pack 2

Mijn pc:
Pentium III proc.
497 MHz
256 Ram geheugen

de pc loopt egt heel erg traag ook heb ik problemen met msn die zich steeds aan en af meld. Ik weet niet of deze 2 dingen iets met elkaar te maken hebben maar mijn vraag is eigenlijk wat ik hieraan kan doen? Of is mijn laptop gewoon te traag voor WinXP?

A.u.b. niet al te ingewikkelde antwoorden want ik heb ook niet zo heel veel verstand van laptop's.

Groeten Rik.
 
497MHz is niet bepaald snel. Verwacht dan ook niet dat je je laptop écht snel kan laten draaien.

Wat betreft de snelheid, kijk eens bij Taakbeheer (ctrl+shift+esc), hoeveel processen je hebt lopen, wat je gemiddelde processorbelasting is (minuutje kijken hoe die ongeveer zit), en hoeveel geheugen er wordt gebruikt.
Dit alles is in de statusbalk van Taakbeheer te vinden
 
Draai eens twee programma's te weten:

CCLEANER en SUPERANTISPYWARE!

Deze ruimen de zooi op je systeem op waarna het wel weer wat sneller zal gaan!

En sorry dat ik het zeg maar je hebt ook een heel traag systeem natuurlijk.
 
"En sorry dat ik het zeg maar je hebt ook een heel traag systeem natuurlijk"


Klopt maar dat hoef je niet te zeggen hoor. ik zit hier ook met een brak systeem maar het werkt wel.


Download CCleaner hier: CCleaner

Control + Alt + Del(ete)

Processen(s) --> Maak een screenshot door op Alt + Print Screen knop te drukken, plak het vervolgens in paint en upload het op http://www.imageshack.us
 
Laatst bewerkt:
Zou geen kwaad kunnen om als het kan je geheugen uit te breiden.
 
Ik denk dat de opstelling van je computer te zwak is om Windows XP met SP2 te draaien.

Aangeraden upgrades.

Pentium 3 > Pentium 4 HT.
256MB RAM > 1 GB RAM / 2GB RAM.
 
Ik denk dat de opstelling van je computer te zwak is om Windows XP met SP2 te draaien.

Aangeraden upgrades.

Pentium 3 > Pentium 4 HT.
256MB RAM > 1 GB RAM / 2GB RAM.

Ik betwijfel enorm of dat mogelijk is, laat staan dat het het geld nog waard is...
 
Of dat het geld waard is betwijfel ik ook.
Maar dan draait zijn laptop tenminste wel zonder moeite Windows XP met SP2.

Een totaal nieuwe laptop zou een betere investering zijn. :rolleyes:
 
gewoon een nieuwe pc kopen :p

je hebt al pc voor €200,- die in ieder geval een heel stukje sneller zijn,
van de3ze pc's moet je ook echt geen goede prestaties te verwachten hoor, alleen is hij wel wat sneller als dat systeem dat je nu laat draaien,

zelf heb ik een pc van ONGVEER € 1.500,- :p dan heb je ook hele goede prestaties :D

dus hoe duurder hoe beter,
ik denk dat je beter een nieuwe pc kunt kopen, hij is ook al 6 jaar oud, ongeveer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan