kapteinhenk
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 16 nov 2010
- Berichten
- 3
Beste dames en heren,
ik ben werkzaam bij een magazijn dat zich bezighoudt met distributie op grote schaal. Vrachtbrieven/licenties/planningen e.d. worden bijgehouden met SAP, waarbij een erg groot excel bestand gesynchroniseerd wordt om de grondvoorraad bij te houden.
Er wordt hier gewerkt met een ploegendienst en de vorige ploeg heeft ergens in het excel bestand iets veranderd, waardoor het nu niet meer goed geranschikt staat. Normaliter staat alles per vak, hoeveelheid capaciteit en eigenlijke hoeveelheid. Nu staat alles door elkaar en is het excel bestand letterlijk onbruikbaar geworden omdat telkens op serienummer zoeken teveel tijd kost.
Er hangen echter een behoorlijk aantal strings en formules (waar wij niet bij kunnen) aan het excelbestand en als ik de boel terug wil sorteren op "vak" worden deze waarden veranderd/verwijderd.
De enige oplossing die we nu zien is het handmatig overnemen van de wijzigingen die we doorgekregen hebben OP de lijst van gisteren, die nog intact was. Dit is echter extreem veel werk want we hebben het hier over een magazijn dat gaat over de distributie van nagenoeg alle frisdrank in Brabant. We zitten nu met een pak papier van 150 vellen gevuld met over te nemen rijen.
Mocht iemand ons uit de brand kunnen helpen dan wordt dat enorm gewaardeerd. De vraag in het kort is hoe de boel te sorteren op vak (het magazijn is onderverdeeld in vakken waar de boel geplaatst wordt), of beter nog hoe de actuele invoer te gebruiken over het correcte excel bestand waarbij het erg belangrijk is dat er geen waarden veranderd worden.
Met vriendelijke groet,
Rob van Beijsterveldt.
ik ben werkzaam bij een magazijn dat zich bezighoudt met distributie op grote schaal. Vrachtbrieven/licenties/planningen e.d. worden bijgehouden met SAP, waarbij een erg groot excel bestand gesynchroniseerd wordt om de grondvoorraad bij te houden.
Er wordt hier gewerkt met een ploegendienst en de vorige ploeg heeft ergens in het excel bestand iets veranderd, waardoor het nu niet meer goed geranschikt staat. Normaliter staat alles per vak, hoeveelheid capaciteit en eigenlijke hoeveelheid. Nu staat alles door elkaar en is het excel bestand letterlijk onbruikbaar geworden omdat telkens op serienummer zoeken teveel tijd kost.
Er hangen echter een behoorlijk aantal strings en formules (waar wij niet bij kunnen) aan het excelbestand en als ik de boel terug wil sorteren op "vak" worden deze waarden veranderd/verwijderd.
De enige oplossing die we nu zien is het handmatig overnemen van de wijzigingen die we doorgekregen hebben OP de lijst van gisteren, die nog intact was. Dit is echter extreem veel werk want we hebben het hier over een magazijn dat gaat over de distributie van nagenoeg alle frisdrank in Brabant. We zitten nu met een pak papier van 150 vellen gevuld met over te nemen rijen.
Mocht iemand ons uit de brand kunnen helpen dan wordt dat enorm gewaardeerd. De vraag in het kort is hoe de boel te sorteren op vak (het magazijn is onderverdeeld in vakken waar de boel geplaatst wordt), of beter nog hoe de actuele invoer te gebruiken over het correcte excel bestand waarbij het erg belangrijk is dat er geen waarden veranderd worden.
Met vriendelijke groet,
Rob van Beijsterveldt.