zeer vervelend virus op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo, ik heb sinds 2 dagen een heel vervelend virus op mijn laptop, ik kan er niks mee beginnen. opstarten doet ie nog wel, maar ik kan geen programma's openen, dan krijg ik de volgende melding: the application cannot be executed. the file ......exe is infected, do you want to activate your antivirus software now?

een andere melding is: windows reportss that your computer is infected. antivirus software helps to protect your computer against virusses and other security threats.

Opnieuw installeren lukt me nu niet, omdat ik de installatie bestanden op aparte ruimte heb staan op de hardeschijf

hieronder afbeeldingen van de meldingen die ik steeds krijg:

86185581.jpg

88288542.jpg

22367094.jpg

64985139.jpg

82941941.jpg

Wie kan mij helpen bij het oplossen van dit vervelende virus?
alvast heel erg bedankt!

Goedenavond,

Denk dat je met deze een eind komt anders in veilige modus dit uitvoeren

Goedenavond,

Denk dat je met deze een eind komt anders in veilige modus dit uitvoeren

in veilige modus opstarten lukt niet. Ik kan proberen het uit te voeren, ik kon verder helemaal geen programma's openen, want dan kreeg ik de melding van dat het bestand geinfecteerd was.

je hoort nog van me!

succes wacht af:thumb:

Het vermoeden wat ik had bleek te kloppen, ik kan het bestand downloaden, maar verder kan ik er niks mee, dan krijg ik dezelfde melding weer:

the application cannot be executed. the file mbam.exe is infected, do you want to activate your antivirus software now?

met super anti spyware precies hetzelfde....

iemand nog een idee....?

Hoi !

De bekende truc: na de download van bijv. Malwarebytes het ./exe-bestand herbenoemen naar welke naam je ook wilt, en daarna pas installeren.

Greetz,

Harry.

Ik ben alsnog in de veilige modus gekomen, het duurde een hele tijd voordat er beeld kwam.
Ik heb met onderstaande programma's gescand die er allerlei rotzooi hebben afgegooid.

- dr web antivirus
- anti malware bytes
- ccleaner

De meldingen zijn verder wel allemaal weg, alleenkrijg ik af en toe nog wat spam en virusmelding. Ik zal morgen nog even scannen met virusscanner enzo en dan een hijacklog plaatsen.

Hieronder nog het logje van mbam:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 4354

Windows 5.1.2600 Service Pack 3 (Safe Mode)
Internet Explorer 8.0.6001.18702

26-7-2010 23:01:07
mbam-log-2010-07-26 (23-01-07).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 154115
Verstreken tijd: 6 minuut/minuten, 38 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 6
Registerwaarden geïnfecteerd: 3
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 1
Bestanden geïnfecteerd: 5

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{84c3c236-f588-4c93-84f4-147b2abbe67b} (Adware.Adrotator) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{38061edc-40bb-4618-a8da-e56353347e6d} (Adware.EZlife) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\AppID\{7b6a2552-e65b-4a9e-add4-c45577ffd8fd} (Adware.EZLife) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Antimalware Doctor Inc (Rogue.AntimalwareDoctor) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Antimalware Doctor (Rogue.AntimalwareDoctor) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\$NtUninstallMTF1011$ (Adware.Adrotator) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerwaarden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\aljfymlb (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\mchk (Trojan.Adware) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\sta (Trojan.Agent.Gen) -> Quarantined and deleted successfully.

Registerdata geïnfecteerd:

Mappen geïnfecteerd:
C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$ (Adware.Adrotator) -> Quarantined and deleted successfully.

Bestanden geïnfecteerd:
C:\Documents and Settings\Tuma\Local Settings\Application Data\xdqphlyis\frblciftssd.exe (Trojan.Dropper) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\dwgmp.exe (Trojan.Adware) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\apUninstall.exe (Adware.Adrotator) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\$NtUninstallMTF1011$\zrpt.xml (Adware.Adrotator) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\comsats.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

als jullie nog tips of dingen hebben hoor ik het graag.
alvast bedankt!

Nadat ik het programma dr web antivirus geinstalleerd heb, ben ik van de meldingen af, en kan ik alle programma's weer openen. alleen zit er nog wel een virus op. ik heb ervoor gekozen om de laptop maar te installeren. hierbij wil ik jullie bedanken voor de hulp!

Ik zal nog even uitleggen hoe je van die meldingen afkomt.

- Opstarten in veilige modus
- dan het programma: dr web antivirus downloaden en installeren
- na de scan moet je opnieuw opstarten en ben je van die vervelende meldingen af, hiermee ben je er nog niet, voor verdere stappen kijk elders op dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan