Zeer vervelend virus....

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanJaapje

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2008
Hallo mensen. Ik heb me hier aangemeld omdat ik aardig gek begin te worden. Nieuw hier, dus zal deze aangelegenheid ook maar meteen aangrijpen om mezelf voor te stellen.
Ik ben Jan Jaap, 28 uit enschede. Niet echt slim in computers...:confused: Dat hoop ik met mijn bezoek hier een beetje op peil te brengen... Het volgende;

Ik heb Norton van mij pc gegooid als virusscanner omdat het verlopen was... Had ik het maar nooit gedaan, maar goed. Ik wou net als op mijn laptop AVG gaan gebruiken. Ben een beetje vergeten de internetkabel er uit te halen. Met het resultaat dat ik nou allemaal vage pop ups en meldingen krijg van ''windows beveiligings centrum''..... Niet dus...
Heb een en ander al gegoogled en kom tot de conclusie dat ik de trotste eigenaar ben van een trojaans paard.... En wel het Trojan.Zlob.N paardje.
Ik heb onderhand al het hele arsenaal aan tips en trucs via google uitgevoerd met NUL resultaat.
Nog een vreemd iets, als ik in veilige modus bezig ben, dan krijg ik nog steeds die vage ''beveiligingswaarschuwingen''
Een paar andere sympthomen die ik ineens heb; twee icoontjes op mijn desktop;
Online security guide en Live safety center, deze 2 zijn ook niet weg te krijgen.....

Wie kan me er mee helpen???
Alvast bedankt!!!
Groet
JanJaap

maak je niet druk om dat paardje, die doet niet veel kwaad... het volgende stukje tekst heb ik van de site van northon,

bron: http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2007-050812-3659-99
Trojan.Zlob.N
Risk Level 1: Very Low

Discovered: May 8, 2007
Updated: May 8, 2007 4:56:19 PM
Type: Trojan
Systems Affected: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP

Trojan.Zlob.N is a Trojan horse which displays fake error alerts on the compromised computer in an attempt to trick the user into downloading potentially malicious software.

Protection

* Initial Rapid Release version May 9, 2007
* Latest Rapid Release version January 15, 2008 revision 008
* Initial Daily Certified version May 9, 2007
* Latest Daily Certified version January 29, 2008 revision 037
* Initial Weekly Certified release date May 9, 2007

Click here for a more detailed description of Rapid Release and Daily Certified virus definitions.
Threat Assessment
Wild

* Wild Level: Low
* Number of Infections: 0 - 49
* Number of Sites: 0 - 2
* Geographical Distribution: Low
* Threat Containment: Easy
* Removal: Easy

Damage

* Damage Level: Medium
* Payload: May download potentially malicious software.

Distribution

* Distribution Level: Low

Writeup By: Sean Kiernan

de virus zal steeds aan geven om pogramma's te downloaden DOE DIT NIET !
het pogramma geeft (zoals boven vermeld staat) neppe error's

ik denk dat ik de oplossing weet, helemaal handmatig zonder virus scanners

je krijgt de icoontjes niet weg, dat betekend dat de pogramma's aan staan (worden uitgevoerd) de virussen staan aan en als een pogramma aan staat of in gebruik is kun je het niet verwijderen, tenzij je de processen van het virus verwijderd, ik heb nu een makkelijk pogrammaatje, die sluit de processen van het pogramma dat jij wilt verwijderen en verplaatst ze meteen naar de prullenbak
genaamd "Unlocker" hier gratis te downloaden: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

laat AVG anti virus je pc een aantal keer na scannen en dan moet het wel goed zijn,,,

SUC 6

als je er niet uit komt stuur hier weer een berichtje heen :thumb::D;)

Laatst bewerkt:
Voer eens systeemherstel uit naar een moment van vóór het verwijderen van Norton.

maak je niet druk om dat paardje, die doet niet veel kwaad... het volgende stukje tekst heb ik van de site van northon,

bron: http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2007-050812-3659-99
Trojan.Zlob.N
Risk Level 1: Very Low

Discovered: May 8, 2007
Updated: May 8, 2007 4:56:19 PM
Type: Trojan
Systems Affected: Windows 2000, Windows 95, Windows 98, Windows Me, Windows NT, Windows Server 2003, Windows XP

Trojan.Zlob.N is a Trojan horse which displays fake error alerts on the compromised computer in an attempt to trick the user into downloading potentially malicious software.

Protection

* Initial Rapid Release version May 9, 2007
* Latest Rapid Release version January 15, 2008 revision 008
* Initial Daily Certified version May 9, 2007
* Latest Daily Certified version January 29, 2008 revision 037
* Initial Weekly Certified release date May 9, 2007

Click here for a more detailed description of Rapid Release and Daily Certified virus definitions.
Threat Assessment
Wild

* Wild Level: Low
* Number of Infections: 0 - 49
* Number of Sites: 0 - 2
* Geographical Distribution: Low
* Threat Containment: Easy
* Removal: Easy

Damage

* Damage Level: Medium
* Payload: May download potentially malicious software.

Distribution

* Distribution Level: Low

Writeup By: Sean Kiernan

de virus zal steeds aan geven om pogramma's te downloaden DOE DIT NIET !
het pogramma geeft (zoals boven vermeld staat) neppe error's

ik denk dat ik de oplossing weet, helemaal handmatig zonder virus scanners

je krijgt de icoontjes niet weg, dat betekend dat de pogramma's aan staan (worden uitgevoerd) de virussen staan aan en als een pogramma aan staat of in gebruik is kun je het niet verwijderen, tenzij je de processen van het virus verwijderd, ik heb nu een makkelijk pogrammaatje, die sluit de processen van het pogramma dat jij wilt verwijderen en verplaatst ze meteen naar de prullenbak
genaamd "Unlocker" hier gratis te downloaden: http://ccollomb.free.fr/unlocker/

laat AVG anti virus je pc een aantal keer na scannen en dan moet het wel goed zijn,,,

SUC 6

als je er niet uit komt stuur hier weer een berichtje heen :thumb::D;)

Nou, ik heb het geinstalleerd, maar ik zie zo veel dingen, ik weet niet welke uit te zetten!!!
Hij geeft aan dat de lokatie waar de snelkoppeling naar verwijst internet explorer is...

Nou, ik heb het geinstalleerd, maar ik zie zo veel dingen, ik weet niet welke uit te zetten!!!
Hij geeft aan dat de lokatie waar de snelkoppeling naar verwijst internet explorer is...

als je op unlock hebt gelikt krijg je een hele lijst,, dit kun je ALLEMAAL uitschakelen en verwijderen

suc6 mocht ej probleem niet opgelost zijn re-post :thumb:

ok, suc6 en melden als het niet goed gaat :thumb:

heeft de unlocker geholpen ?

Ja hoor, nou jah, deels. Het probleem zat wel wat dieper, maar met een beetje hulp van combofix e.a. Is alles helemaal van de pc verdwenen.
De unlocker heeft me trouwens geholpen om alle zooi die ik niet weg kreeg weg te krijgen!
Nogmaals Dank daar voor!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan