Zelf bedraad netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb hier op mijn pc op zolder draadloze verbinding met internet maar dat valt nog al vaak uit.
Nu ben ik van plan om zelf een draad te trekken vanaf de meterkast naar mijn kamer maar ik heb 2 problemen:
1. Op het modem/router: FritzBox! 7340 fon WLan zitten maar 2 RJ-45 poorten die beide worden gebruikt.
2. Ik kan nergens in de meterkast 'loze leidingen' vinden zodat ik daar doorheen de draad kan leiden. Waar zitten die precies en hoe zien ze eruit?

Grtz,

Michaël

sluit op die fritzbox een switch aan en je hebt weer 5 aansluitingen
hoe die loze leidingen eruit zien,gewoon een lege plastic buis

ja dat weet ik dat je zo'n tang nodig hebt maar bij action zitten er al connectors op en ik heb in ieder geval 20 meter nodig.

is veel handiger idd! :P

Ik ga denk ik donderdag of vrijdag naar Action om 20 meter kabel te halen en dan bestel ik van tevoren koppelstuk en switch via Azerty. Is véél goedkoper dan zelf kabel maken :D

Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat het wel een storingsgevoelig punt kan zijn. ;-) Losse UTP kabel kan je ook wel bij de bouwmarkt halen, meestal wel zo'n 100 meter ofzo, maar is meestal wat stugger. Je hebt ook connectoren die je zonder tang erop kan zetten. Maar ken je niemand met een tang, die je kunt lenen, vaak hebben die ook wel nog een paar losse connectoren, want 1,77 voor een connector vind ik op zich wel veel.

Maar zoek in de meterkast eens naar leidingen voor de verwarming, die lopen altijd in paren, soms kan je daar tussen wel een kabel krijgen. Nadeel met nieuwere huizen is wel dat alles beton is, en dat er dan weinig lose ruimtes zijn.

Maar zoek in de meterkast eens naar leidingen voor de verwarming, die lopen altijd in paren, soms kan je daar tussen wel een kabel krijgen. Nadeel met nieuwere huizen is wel dat alles beton is, en dat er dan weinig lose ruimtes zijn.

Als jij een huis van 1985 nieuw noemt :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan