zelf computer bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hey mense,

Ik ga binnekort me eigen computer in elkaar zetten.

Nu is het in elkaar zetten geen probleem maar de losse componenten wel..ik wil namelijk een pc die perfect loopt. welke onderdelen passen goed bij elkaar enzo? vroeger had ik een site waar ze elke week in 3 prijsklassen de componenten aangaven. maar ik ben dat adres kwijt.

weet iemand zo een site of iets dergelijks?

alvast bedankt

bedankt voor het leesvoer...altijd handig natuurlijk..maar niet echt een antwoord op me vraag...

het zelf in elkaar zetten is niet zo zeer het probleem...maar het kiezen van de juiste componenten wel... ik ben op zoek naar een site waar ze voorbeeld pc's neerzetten die je zelf moet in elkaar zetten...dus bijvoorbeeld een budget pc een gamer pc enzo ... en dan geven hun aan wat er allemaal gekocht moet worden

thnx anyway

Kies alleen A-merken? Je bent een beetje vaag.

haha bedankt :P

nee kijk het gaat mij erom dat een kant en klaar pc niet aan mijn verwachtingen voldoet meestal. daarom wil ik er weer zelf eentje in elkaar zetten. maar dan wil ik dus een waarbij alle componenten perfect samen werken...
a merk of b merk maakt in princiepe niet uit...zolang het maar naar behoren werkt....bedoeling is dat er games vooral mooi en goed op draaien..moet dus snel en grafisch goed in elkaar zitten

A en/of B merken maken in principe natuurlijk wel uit. Je kunt over het algemeen stellen dat A-merken kwalitatief beter zijn. Een 3COM netwerkkaart met eigen processor is stabieler/sneller dan een kaartje van €10,00 die CPU kracht verbruikt.

Ga gewoon naar een hele goede computerzaak en laat je daar adviseren.
Probeer ook bij diezelfde zaak alle onderdelen in één keer te kopen (dus daardoor wordt je dan wel beperkt door hun assortiment) , scheelt een hoop heen en weer gereis als je van garantie gebruik zou moeten maken.
Maar Tibor heeft wel gelijk, als je A merken onderdelen gebruikt is het risico op minder stabiele configuratie een stuk kleiner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan