Zelf draadloze netwerkkaart installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Mijn pc heeft geen draadloze netwerkkaart, maar een dongle. Alleen deze werkt niet goed, verbinding is te vaak instabiel. Er zit overigens wel een gewone netwerkkaart in de pc, maar die ondersteunt dus geen draadloos internet.

Ik wil hier dus een draadloze netwerkkaart in zetten. Is het makkelijk om deze in een pc-winkel te kopen en dan zelf te installeren of raadt iemand wat anders aan? Dat lijkt me wel te doen toch? Ik hoor het graag, want ik sluit nu vaak een meterslange netwerkkabel aan op de pc om een snelle internetverbinding te hebben en dat is niet de bedoeling.

Alvast bedankt voor de hulp!

Het is zeker mogelijk om een draadloze netwerkkaart in je pc te steken...
Je moet wel rekening houden of je moederbord PCI-slots of PCI-Expressslots heeft, want anders gaat het niet passen...

Normaalgezien is het vrij simpel, je steekt de kaart in je moederbord, en meestal wordt de driver al automatisch geïnstalleerd.
Anders zal er wel een CDtje bijzitten...

Mijn ervaring is redelijk goed met dongles. Ik zou dat ook eerst even goed nakijken. Als de problemen ontstaan door interferentie met andere netwerken gaat een interne netwerk kaart geen betere verbinding opleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan