zelf een mp3 cd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

beuken1

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2008
Hallo allemaal,

Ik heb al even op dit forum gekeken, maar kan geen goed antwoord vinden. Wij hebben sinds dit weekend een autoradio (met auto) met de mogelijkheid om een mp3 cd te maken.
Het is een Opel radio cd 30 mp3. Maar nou is dus mijn vraag: Hoe maak ik nu precies zo'n cd. Ik heb mp3 bestanden en heb al wel het een en ander uitgeprobeerd, maar als ik de schijf in de autoradio doe geeft hij error cd aan. Heb hier dus al veel cd-r's mee verknald... Erg handig ben ik hier niet mee:confused:, dus als het mogelijk is graag een stap voor stap uitleg in Jip en Janneke taal...
Ik hoop dat er een erg handig persoon hier op antwoord kan geven...

Vriendelijke groet,
Beuken1

Hangt er van af welk programma je gebruikt. Meestal komt het er op neer dat je in plaats van een audio cd maakt een data cd maakt en daar alle nummer op zet. Welk programma gebruikt je?

Kan ook zijn dat je een ander merk cd moet proberen en dat ie dit merk niet pakt,komt vaak voor.

Kan ook zijn dat je een ander merk cd moet proberen en dat ie dit merk niet pakt,komt vaak voor.

Heb je de gebrande cd wel eerst even op je pc afgeluisterd? Het kan ook zijn dat de cd speler in je auto zelf gebrande cd's niet kan verwerken. Bij ons doen de zelfgebrande cd's het wel in de auto maar weer niet in de oude cd speler.

gerrit

Ik gebruik nero, dat lijkt mij toch een goed programma? Wat zijn dan A- merk cd's?
Heb nu een imation cd-rw gebruikt. En heb Sony cd-r 700mb geprobeerd en imation en ook al die van de kruidvat ( das vast geen A-merk).
En ik kan dan al mijn mp3 bestanden dan als data doorgeven en dan als cd branden? het lijkt zo simpel, waarom lukt mij dit nu niet:(
Ga dan toch nog maar even verder uitproberen met de cd's....
De cd's doen het wel als ik ze op mijn pc afspeel.... Dan heb ik lekkere muziek.

Laatst bewerkt:
Als jou CD speler inderdaad MP3 ondersteunt dan in Nero kiezen voor DATA CD maken en niet voor muziek CD en dergelijke. Je kan ook met Windows zelf de bestanden op CD zetten.

hallo,

Hierbij een korte uitleg mocht je Nero(7) gebruiken.

Via Nero Express is het makkelijkste.

Start Nero Express.
Start - Programma's - Nero - audio - Nero Express.
Klik op Audio
Kies MP3-cd
Scherm verschijnt met wit vlak.
Je kan de mp3'tjes zo vanuit je map naar het scherm slepen.
Je kan dit ook doen door op toevoegen te klikken en dan de MP3'tjes te selecteren.
Wanneer alles erin staat klik je op volgende.
Stop een lege cd in je brander.
Geef cd een naam.(Optioneel)
Klik op Branden.
Wacht op tot deze klaar is en je hebt een MP3 cd.

Ik hoop dat dit genoeg Jip en Janneke taal is.
Nu nog hopen dat je nero gebruikt:)

Succes

Ja en kan ook nog dat het aan die rw ligt,dan probeer eens een cd-r gewoon.

En kan ik dan ook met "mapjes ' werken, zodat ik elke cd apart in een bestandje kan doen?
Zodat je de cd apart kan afspelen, of wordt dit dan 1 lange rij met tracks?

ja dat lukt bij mij wel zo (met mappen),maar ligt denk ik aan de cd speler, gewoon proberen.
Ik denk dat je het branden als data wel goed doet daar je em wel in je pc kan afspelen.

Ik ga het gewoon nog maar eens proberen....
Bedankt voor al jullie reacties, vooral snelle reacties. Als ik weer iets heb meld ik mij!!

Nog even een laatste vraag: welk merk cd-r 's gebruiken jullie dan voor een mp3 cd?

Laatst bewerkt:
Doe vooral mogelijk ook even een "tussentestje" en laat Nero er eens géén MP3 CD van maken, maar juist een 'normale' Audio CD. De wijze van branden is dan gelijk aan die van een gekochte CD. Speelt je autoradio dan nog geen muziek, dan slikt íe dat merk gewoon niet.

Dat is het vreemde... Als ik een gewoon gebrande cd van bijv. Sony erin doe wordt die keurig afgespeeld....
Er is toch iets fout... Of met mijn manier van branden, of met de mp3 speler. Neem aan dat dit aparte apparaten zijn?

Heb je ook een gewone dvd speler in huis en mss kun je die mp3 speler daar eens in doen dan weet je dat het niet aan je cd ligt maar aan de autoradio denk ik dan..
heb je wel cd mp3 er mee afgespeeld?

Wij hebben zelf geen mp3cd ermee afgespeeld, hebben de auto en radio sinds afgelopen zaterdag.
Maar er zit een gebruiksaanwijzing bij voor de radio ( Opel cd30/mp3) en als je goed op de display kijkt zie je mp3 eropstaan, nu wordt dat niet verlicht doordat de cd niet wordt geaccepteerd.
De mp3 cd's die ik nu heb gebrand doen het allemaal op pc en op de dvd-speler...
Ben dus bang dat de mp3-speler het gewoon niet meer doet...
Ga morgen nog 2 merken cd's proberen, anders wordt het gewoon tig cd branden...

Bedankt voor al jullie hulp!!:thumb:

opel gekocht bij dealer??
als de andere merken het niet doen zou ik dan teruggaan effe..
Ik zal eens op het opel forum informeren voor je,,heb zelf een vectra c .;)

Laatst bewerkt:
Ik weet het niet meer, geloof dat er geen mp3 mogelijkheid op zit. Ondanks dat we dat er wel "bijgekocht" hebben...
Ik wil jullie bedanken voor alle hulp en snelle reacties!!:thumb::thumb::thumb:
En wil dit als afgesloten beschouwen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan