Zelf een server bouwen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Beste,

Ik zou graag een eigen server bouwen en deze laten plaatsen in een datacenter (colocatie).

Ik wil niet te veel uitgeven per maand en heb dus gekozen voor een 1U behuizing van Procase. Deze om precies te zijn: https://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Server/Procase/IPC-C1T/443825/?

Ik heb veel ervaring met het bouwen van desktop PC's, maar bij het bouwen van een server heb ik 2 eenvoudige vragen:

Zo'n 1U behuizing ziet er erg dun uit, past er wel een koeling voor de processor op het moederbord, zijn hier aparte koelers voor?

Passen er twee 2.5" harde schijven in? (Nodig voor raid1 setup).

Bedankt!

Dit zijn bijna allemaal vragen waarvan je het antwoord al hebt geplaatst...
Kijk eens bij die pagina van Alternate, het staat er letterlijk:

Bays
5,25 inch, extern 1
3,5 inch, extern 1
3,5 inch, intern 1

Dus nee, geen 2,5 bays.
Ik zou als ik jou was dus niet deze kast nemen, aangezien je er maar 1 hardeschrijf in kan stoppen.

Dan zou ik eerder kijken naarhttp://www.alternate.nl/html/product/Behuizingen_Server/Procase/IPC-C2TB-3PCI/564765/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Server+%2F+19+inch
Daar kunnen 4 hardeschrijven van 3,5 in.

Als je dat ding bij je provider neerzet, is het wel handig om te weten wat de regels zijn, uitgangs punt is natuurlijk wat er wel en niet op mag...
Maar als je nou eens eerst gaat kijken of normale kasten ook mogen, vrijwel elke provider staat normale server kasten (bijv. die van de Compaq/HP Proliant series) gewoon toe.

En ja, voor de kast die jij aanwijst heb je speciale koelers nodig, kan ze even niet zo snel vinden op alternate, ook dat is een reden om een grotere kast te nemen dan een 1U.

Onthoudt ook dat nagenoeg elke stock cooler die je bij boxed' cpu's krijgt nooit in een 1U gaan passen.

Hopelijk beantwoordt dit je vragen,

RadicalGamer

Mocht je onderdelen zoeken dan is *knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
@Serverkast:

Je link naar de website verwijderd. Een account aanmaken puur voor commercie is niet toegestaan.
Dringend verzoek een dergelijk bericht niet meer te plaatsen op ons forum.

Dit topic voorzie ik nu van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan