• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelf functie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Van de CPearson site haalde ik de code om cellen met een font van bepaalde kleur te tellen. Deze code heb ik in VB ingevoegd, op de manier die Ingrid B. op haar uitgebreide site beschrijft, maar hij geeft een error, zie plaatje. Wat gaat er mis?

Plus, klopt het nu dat als ik de error opgelost heb, dat ik de functie zo maar overal kan gebruiken??

attachment.php

Bijlagen

• vb.jpg
    vb.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 266
Laatst bewerkt:
Als 2 regels in het rood worden weergegeven wil dat zeggen dat de code op 1 regel hoort (zoals ook op m'n site staat ;). Dus gewoon op het einde van de eerste regel gaan staan en op [Delete] drukken.

Ok, misschien heb ik daar overheen gelezen dan... :o

En inderdaad, de error is opgelost. Maar nu dacht ik dat ik gewoon vanaf nu de functie kan gebruiken in elk werkblad. Dus ik type:

=countbycolor(A1:A10;1;TRUE)

en hij geeft de error #NAME?. Dus hij kent de functie niet. Dit is allemaal erg nieuw voor mij, dus nog even volhouden graag.... ;)

Probeer eens of je de functie kan invoeren via de wizard Invoegen/Functie.

Geplaatst door verhoog
Dus ik type: =countbycolor(A1:A10;1;TRUE)
en hij geeft de error #NAME?. Dus hij kent de functie niet.
Ik vermoed dat je de Nederlandstalige versie van Excel gebruikt. Als dat het geval is moet je i.p.v. true en false uiteraard wel waar/onwaar gebruiken.

Overigens kun je vba-code gerust op meerdere regels plaatsen, mits je dan maar het juiste afbrekingsstreepje gebruikt (de underscore).

Aha, inderdaad, hij staat er tussen bij Invoegen/Functie. Maar, hij heet nu PERSONAL.XLS!CountByColor. Is er een mogelijkheid om dat eerste weg te halen?? Staat zo slordig...

BTW, ik gebruik de Engelse versie van Excel...

Je kan functies best in een invoegtoepassing (add-in) plaatsen.

Open een nieuw document, zet de functie in een module van dat document en bewaar het dan via Bestand/Opslaan als (File/Save as) en selecteer in het veld Opslaan als (Save as) de optie Invoegtoepassing (*.xla).

Sluit dan het document en start het opnieuw via Extra/Invoegtoepassingen (Tools/Add-Ins).

Hallo

je kan de invoegtoepassingen gewoon in de volgende map plaatsen:

Application Data/ Microsoft / Invoegtoepassingen

Daarna gewoon activeren via Extra / Invoegtoepassingen

mvg,
Ferran

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan