Zelf gebouwde pc bsod met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchReaper

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het opstarten. Wanneer ik mijn pc opstart krijg ik vershillende bc codes. Ik heb de problemen allemaal opgezocht maar kon niks concreets vinden.
Ik heb mijn pc naar de computerzaak gebracht maar heb alleen te horen gekregen dat het waarschijnlijk mijn moederbord was. Maar ze konden niks met zekerheid zeggen. En als ik het laat onderzoeken kost het me veel geld. Daarom wilde ik eerst even zeker weten door middel van test etc. om dingen vast te stellen. Ik heb mijn pc zelf in elkaar gezet. Alle onderdelen apart gekocht.

Dit is mijn systeem

cooler master midi tower
Gigabyte GA-H55M-S2-iH55 Sata 300 Glan
Intel i5 750
Windows 7 home premium
MSI videokaart PCI-e Radeon 5850 Twin Frozr II 1 GB DDR 5 DP
Ocz 2 x 2 GB PC 10666 1333 mhz
Ocz voeding stealthstream 2 700 watt
Seagate 750 GB Sata 300 32 mb

Ik dacht zelf aan drivers. Maar ik heb de drivers van het moederbord cd gebruikt dus dat lijkt me sterk. Ook heb ik windows 2x opnieuw geinstalleerd. Nadat ik windows opnieuw heb ge�nstalleerd doet hij het eerst ook gewoon.

Hierbij moet ik ook vermelden dat wanneer ik hem opstart een bsod met error krijg, maar wanneer ik hem afsluit na de error en ik haal er 1 werkbankje uit start hij gewoon op. Als ik heb daarna er weer in doe doet hij het gewoon met 2 bankjes en werkt gewoon

Als ik hem dan afsluit en weer opstart doet hij het gewoon. Maar als ik hem een paar uur heb uit staan en dan aan doe, doet hij het niet meer.:(. Ik heb via ati cataclyst de drivers ge�nstaleerd voor de videokaart.

PS: mijn eerste post niet boos worden als ik iets vergeten ben :d

Je hebt ook gekeken of je geheugen compatible is met je moederbord? Als het goed is heb je bij je moederbord een lijst met geheugen dat goed zou moeten werken. Kijk eens of je huidige geheugen er tussen staat.

Eerst even voor alle zekerheid: afstandsbusjes onder je moederbord geplaatst?

En dan verder:

- als eerste de chipset drivers geinstalleerd
- en inderdaad, check je geheugenbankjes met b.v. Memtest

het geheugen is compatibabel dat heb ik al gecontroleerd en ik heb de chipset ook geinstalleerd.

Ik heb memtest al gebrobeerd te laten uitvoeren. Tijdens memtest controleerde hij het wel. Maar toen ik na een tijdje nog een keer keek was hij gecrashed (als blauw scherm). Maar wanneer ik hem eenmaal wel heb opgestart kan ik ook gewoon gamen enzo. Alles werkt perfect bij als ik eenmaal begonnen ben.

bc code 1a dacht ik

misschien domme vraag maar wat is in dos uit voeren? Veilige modus?

Ik heb hem terwijl windows opgestart is uitgevoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan