Opgelost Zelf gemaakte icoontjes aan Windows toevoegen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik heb een aantal zelfgemaakte icoontjes voor mappen en deze staan op de C schijf. Ik zou deze graag bij de standaard icoontjes in Windows krijgen. Ik heb de locatie waar de icoontjes zich bevinden, maar dat is een DLL (SHELL32.dll) in systeem 32. Is er een manier om deze daar toch in te krijgen? Op het net vind ik alleen maar tutorials over icoontjes veranderen en hoe ze te maken. Ook een DLL checker en reparatietool, maar dat moet ik niet hebben.

Als de extensie ico is kun je ze gewoon in die map slepen en dat werkt bij > "ander pictogram". Via bladeren naar die map en selecteren, toepassen > OK

Ik weet hoe een icoon aan te passen en hoe naar een andere map te bladeren. Ik wil graag het icoon van C bij alle andere icoontjes en ik zie geen mogelijkheid om dat te slepen naar het venster met de standaard icoontjes of begrijp ik u verkeerd?

Ik weet niet of je dat überhaupt in een DLL-bestand kunt opnemen. Denk ik niet. Maar waarom niet gewoon die icons in system32 plaatsen en volg dan de procedure uit post 2 als je pictogrammen wilt wijzigen.

Ik kan ze dan net zo goed op de C laten staan. Het zou eenvoudiger en leuker zijn om niet steeds te moeten klikken naar de C om een ander icoon in te stellen.Naar systeem 32 bladeren is nog lastiger.

Je kunt er zelf een dll van maken als je dat handiger vind.

Maak een icons.rc bestand met inhoud:
Code:
IDI_ICON1 ICON "icon1.ico"

Compileer het bestand:
Code:
rc.exe icons.rc

Maak er een .dll van:
Code:
link.exe /DLL /NOENTRY icons.res /OUT:IconPack.dll

Ik heb het ook maar aan mijn favoriete AI gevraagd.

Terug
Bovenaan Onderaan