Zelf Luidsprekers maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Beste,

Ik wil graag een eigen luidspreker maken, heb wat gegoogeld, maar vindt heel veel met onduidelijk regels, plaatjes die niet meer werken.

Wat ik denk en ongeveer wil bereiken en doen. Is dat ik een plank hout koop, afzaag op maat, en dan lijm als een rechthoek. aan de voorkant, onder een redelijke speaker, en daar onder er een iets kleinere . voorbeeld van zon soort speaker : http://www.google.nl/imgres?imgurl=...t:429,r:4,s:63&tx=108&ty=103&biw=1280&bih=863

Dit maken in een houten rechthoek is redelijk simpel, maar nu, ik had wat gelezen , dat er een soort isolatie in moet . Moet dat? Wat voor materiaal moet het zijn? Moet het aan alle kanten? ook, moet ik gewoon speakerdraad halen (rood/zwart) en dat op de speakers solderen en aan de achterkant er uit laten komen? Is dat genoeg. of moet er nog meer in de kast. Ook aangezien er 2 speakers inzitten. hoe kan ik de 2 speakers in een behuizing, met maar een kabel laten werken.

Dit zijn nog enkele vragen.

Als iemand een link weet, met een tutorial die ik kan gebruiken, ook graag. Graag wel duidelijk met het liefst plaatje?

Een goede luidspreker behuizing bouwen is leuk, maar het kost wel de nodige kennis en inspanning om een teleurstelling te voorkomen.
Je vroeg om een tutorial... vond wel een faq. Misschien heb je er wat aan.
Lees je in, de behuizing uitrekenen is een vak apart!

En kies de juiste luidspreker for the job! (je link wijst naar autoluidsprekers en die presteren minder in een behuizing in de huiskamer...

Laatst bewerkt:
Wat ik dan zie op de tutorial van solaris, de laatse link, is gewoon een houte behuizing maken, Speaker er in, kabeltje er op solderen, en aansluiten ofz ie ik dat verkeerd ?

Dat is de essentie. Echter. Het geluid zal je niet bepaald bevallen. Als je een beetje wilt genieten zul je toch moeten gaan rekenen en experimenteren.

De "bas" speakers in het V-Tec set zijn 5,25" oftewel iets meer dan 13 cm.... dat zet niet veel lucht in beweging.... leuk voor in een autoportier/hoedenplank... maar niet voor gebruik in huis...

hoe kan ik het geluid dan wel beter maken, en welke speakers zijn dan goed ?

Laatst bewerkt:
ik heb een versterk staan, en daarmee heb ik me pc op aangesloten, heb namelijk nu 4 speakers. 2 met een roodenzwart kabeltje, eentje met een normale plug, heb namelijk een 7.1 geluidskaart.ik kan namelijk op mijn versterker nog 4 speakers bij plaatsen. en nog 2 back speakers. Ik ga het voornamelijk gebruiken om muziek te luisteren, maar er wordt ook gebruikt als er kleine feestjes zijn. verjaardagen of met vrienden buren en dergelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan