Zelf mobiele website maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

ik heb onlangs in grote lijnen de een website afgerond en nu wil ik graag een simpele webpagina (ipv een hele site) met contactgegevens en wat korte punten over ons maken.

Ik heb wat gegoogled maar vind meer reclame voor mobiele website bouwers of software dan dingen waar ik wat mee kan (of ik google niet goed waarschijnlijk ;))

Ik heb ergens iets gelezen over een stukje code in de header die mobiele gebruikers door verwijst en daar houdt het mee op.

Groeten Merijn

ik ken het alleen dmv een aparte css pagina die de website voor een mobiel vormgeeft.

twee voorbeeldjes van tekst die dan in de header zou kunnen staan:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mobile.css" media="only screen and (max-width: 480px)" />
(deze heb ik nog niet uitgeprobeerd, dus is niet zeker)

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mobile.css" media="handheld" />

Hey allebei,

bedankt voor de tips, ik ga er mee bezig....

Geheid loop ik weer tegen een probleem aan maar die post ik dan wel weer ;)

THNX!!

Groeten Merijn

Ik heb nog een onderzoek gedaan en volgens mij is het maken van de mobiele website zelf niet het probleem dat is gewoon simpel html bestandje of 2 en evt css (css niet door elke telefoon ondersteund of (goed) begrepen)

Het, volgens mij, grote probleem is om de mobiele gebruikers te detecteren. De beste optie is het gebruik van WURFL omdat dit up to date wordt gehouden door " de open source wereld". Maar nu moet ik API's inpassen met java of php en dat gaat mijn petje te boven denk ik ;) of het klinkt moeilijker dan het is.

Aparte css maken voor mobiele gebruikers is geen optie want dan moet de hele site weer op de kop, die is daarvoor niet goed voor geschreven, als die überhaupt al goed is geschreven :P

Iemand ervaring met WURFL en hoe dat in te passen?

Grtz Merijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan