zelf pc behuizing maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

g4m3v3rsl44fd

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
600
Hallo helpijmers,

Ik had een idee om een pc behuizing te gaan bouwen van hout ik heb alle maten uitgerekend hij word 42cm hoog 21cm breed en 50cm lang, ik moet hem van mijn vader brandveilig maken en hout barst als de zon er op schijnt dus wat voor soort hout moet ik gebruiken en hoe maak ik hem brandveilig?

alvast bedankt

gr Daniël
 
Laatst bewerkt:
Verstandige vader....

Ik denk dat je daar een brandvertrager voor kunt gebruiken.
b.v deze
Welke houtsoort heb ik geen deskundig advies voor. Mij lijkt een wat een harde houtsoort.
De houthandel kan daar vast veel zinniger dingen over zeggen.


Ennuh, hout is niet het beste materiaal voor de warmte afvoer van de pc, maar dat had je natuurlijk zelf al bedacht.

mvg Leo
 
Verplaatst Voeding / Behuizing --->> Casemodden.

Kast maken van hout, wat voor hout dacht je zelf aan?
Hou er rekening mee dat hout niet alleen van de zon scheurt, maar ook door het uitdrogen. In huis wordt gestookt, dus droogt het hout uit. Je zal al hout moeten gebruiken dat droger is dan wat je normaal koopt. Hierdoor kom je al in de duurdere en vaak moeilijker te bewerken houtsoorten. Denk bijvoorbeeld aan eiken, essen, beuken, mahonie.
Als je over vuren of grenen denkt, deze hebben normaal een vochtgehalte van 19~21% of hoger. De voorbeelden van andere houtsoorten die ik eerder noemde, liggen lager wat weer ten gunste is van kans op scheuren die ontstaan. (11~13%)

Zoals Leofact al aangaf, kom je inderdaad in de hardere houtsoort terecht, wat weer lastiger te bewerken is. Brandvertragend maken zal ook lastig zijn, gezien je met allerlei verbindingen te maken hebt.
 
ik heb met mijn vader nog op internet gekeken en besloten dat ik hem van mdf ga maken, en dan haal ik dat spul dat leofact aangaf ook.
 
denk je er ook even aan dat hout niet geleid dus kans op kortsluiting.
ik weet niet of je een I/O plaatje en de expansie sloten van een donor kast gebruikt?
anders kun je van de expansiesloten een draardje solderen en deze aan je voeding vast maken is het iniedergeval geaard, en dus geen kortsluiting zou dit ook met je moederbord plaat doen dna ben je er iniedergeval zeker van;)

*nog even een uitleg een I/O plaatje is het plaatje waar alle aansluitingen van je moederbord in zitten zeg maar dat ding aan de achterkant van je kast waar vaak ook bijvoorbeeld bij de printer aansluiting, zo'n plaatje van een printer staat.
en de expansiesloten zijn zeg maar de sloten waar je de aansluitingen van de videokaart, geluidskaart en netwerkkaart of dergelijke uitsteken. expansiesloten zitten onder het I/O plaatje

Groeten stephan
 
dat gebruik ik uit een oude pc kast die ik hier heb staan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oke dan is het helemaal goed, al zou ik wel een draadje solderen van de expansie sloten naar de voeding en van de moederbordplaat naar de voeding want als je kortsluiting krijgt en het is niet geaard ga je dat niet leuk vinden;)

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
laatmaar het gaat al niet meer door, het mag niet meer van me ouders ze willen dat ik eerst de spullen die erin komen koop

toch bedankt voor jullie hulp

gr Daniël

edit: mijn ouders hebben erover nagedacht en vinden dat ik die 'domme fout' zelf moet maken, het mag dus toch :D
 
Laatst bewerkt:
oke succes ermee;)

ik geef je alvast een tip eerst 2 keer meten dan pas zagen;)

Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
net klaar met alles aftekenen, waarschijnlijk ga ik zaterdag beginnen met zagen ligt aan het weer
 
Hey,

heb er een tijd niet meer aan gewerkt omdat ik erg druk met school bezig ben geweest maar heb van het weekend de ventilatoren en neon lichten besteld en vanmiddag binnen gekregen
van het weekend ga ik weer aan de slag

neon stafen
ventilatoren

gr Daniël
 
Laatst bewerkt:
vandaag weer gezaagd de deur waar plexieglas inkomt is uitgezaagd en de stukken waar de ventilatoren komen ook
 
van de week weer veel aan gedaan hij is nu bijna af maar we zaten met een paar problemen die hebben we opgelost maar we hebben nu geen airflow meer en ik heb 1 fan over dus heb ik een vraag aan jullie waar zou ik die het beste kunnen plaatsen?

alles op de foto's is aangegeven dat ding waar de hardschijf inkomt wordt nog vlak gemaakt zodat hij niet meer schuin staan en hij wordt nog vastgezet

binnenkant%20kast.png


DSCN2131.JPG
 
Hallo,

Het is lang geleden dat ik op deze site gezeten heb en was dit topic daardoor helemaal vergeten, de pc is inmiddels af en werk met de volgende setup:
Moederbord: Asrock H55DE3
Hardeschijf: WD 1tb green
Ram: 4gb kongston ddr3
Voeding: Aero cool 730watt
Videokaart: Evga gtx470 superklocked versie

Dit is mijn behuizing uiteindelijk geworden:
DSC_0001.jpg


Hij werkt prima en heeft goede airflow waardoor de temperaturen met game lekker laag blijven:
cpu max ongeveer 60 graden
grafische kaart max ongeveer 70graden
en de lucht in de kast max 30graden

Ik ben van plan om na mijn verjaardag(7 februari) een nieuwe pc behuizing te bouwen dat ditmaal alleen uit plexiglas bestaat en daar komt rood neon in :p

maar daar open ik binnenkort een nieuw topic over

gr Dani�l
 
Laatst bewerkt:
Zoals je zelf aangeeft is het topic al een tijdje oud. Wegens de leeftijd zet ik er bij deze een slotje op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan