zelf server maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorants

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
weet iemand een programma om zelf een plek op je harddisk in een site te veranderen, evt. met ip als adres maar het liefst dat je elf een naam kan maken.

alvast bedankt

ik gebruik ook xamp, maar dat doet er volgensmij niet aan toe voor de volgende vraag:

mijn server draait, en als ik http://localhost of mijn computer ip inval dan zie ik hem ook, maar nu wil ik graag dat heel de wereld mijn site kan zien. ik heb begrepen dat je dat moet instellen in je router. echter ik kom er niet uit.
ik heb een zyxel prestige600 en ik kom al wel in het menu van de router maar snap niet waar ik het moet verranderen.

Hey

Als je wilt dat iedereen je site kan zien moet je verschillende poorten in je router openzetten. Maar ik raad het je ten zeerste af. Je moet verscrikkelijk uitkijken voor virussen enz.. En je moet heel snel internet hebben anders ligt heel je internet plat als er 4 mensen op je site zitten

die instellingen had ik al gedaan, tenminste wel die port 80. maar ik begrijp dat je een vaste ip adres moet instellen, ik dacht dat dat alleen moest als je ip telkens veranderde, maar dat blijkt dus niet zo te zijn!
maar toen ik uitvoerde wat er in een beschrijving op het internet stond, toen had ik ineens geen internet meer :S dus hoe moet ik een vast ip instellen?

owkee, nu weet ik het helemaal niet meer, ik heb een vast ip en mn server draait locaal. en mn router staat ingesteld zoals ze bij die link zeiden :S

zeg maar wat je nodig hebt om mij verder te kunnen helpen, want ik wordt helemaal gek :S

in ieder geval heb ik op de computer beneden getest met mijn ip en daar kon ik de site wel zien, dus netwerk draait die al.

Laatst bewerkt:
de server werk bij local host maar als ik bij mijn eige IP kijk krijg ik een inlogscherm voor home gateway, wat is dit?

Dat is waarschijnlijk het inlogscherm van jouw computer dus gebruikersnaam + wachtwoord van administrator van desbetreffende computer.

maae mijn com gebruikt geen anmin acount, ik ben beheerder maar zonder wachtwoord

Oke dan dan is het het wachtwoord van je router misschien.
Stuur je IP-Adres even dan kan ik even kijken.

Greettzzz... Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan