zelf shortcut keys maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sneaky7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2002
hallo,
hoe kan ik een shortcut key maken van bvb mijn e-mailadres.
Ik heb vroeger superkeys een programma gebruikt? maar ik wil geen spionnen op mijn pc.
is er geen programma dat die doet, via internet niets gevonden. buiten die spyware dank georges

Open een nieuwe map en noem die sneltoetsen.

ga naar het menu Bestand/Nieuw/Snelkoppeling. In de wizard die verschijnt blader je naar het programma of de map die je met behulp van een sneltoetscombinatie wilt openen.

Druk op Volgende, geef de snelkoppeling een duidelijke naam en klik op Voltooien. Vervolgens wijs je aan de zojuist gemaakt snelkoppeling een toetscombinatie toe. Selecteer de nieuwe snelkoppeling en druk op Alt-Enter, zodat je het eigenschappenvenster van de snelkoppeling ziet. Ga in het vak Sneltoets staan. Druk vervolgens de gewenste toetscombinatie in waarmee je de snelkoppeling wil activeren. Dat kan een combinatie zijn van de toetsen Ctrl, Alt of Shift, en een andere toets. De enige toetsen die je niet mag gebruiken zijn Esc, Enter, de spatiebalk, PrintScreen en Backspace. Als je de gekozen sneltoetsen wilt verwijderen drukt je op Backspace. Klik op OK of druk op de Enter-toets. De sneltoets is klaar. :)

Geplaatst door sneaky7
hoe kan ik een shortcut key maken van bvb mijn e-mailadres.
Als ik het goed begrijp wil je een snelkoppeling waardoor meteen het venster Nieuw bericht opent.
Dat is simpel: klik met je rechter muisknop op je bureaublad en kies Nieuw > Snelkoppeling.
Bij Opdrachtregel vul je mailto: in.
Als je meteen een e-mailadres in het vak Aan: wilt hebben, vul je dat in achter mailto: - zo kun je snelkoppelingen maken voor allerlei adressen die je veel gebruikt.
Klik op Volgende en noem de snelkoppeling bijvoorbeeld Nieuw Outlook Express-bericht of E-mail voor Jantje.
Tenslotte klik je op Voltooien en sleep je de koppeling naar de plek waar je hem wilt hebben - zie bijlage.
Een eventueel ander pictogram (envelopje, brief) krijg je door rechts te klikken op de nieuwe snelkoppeling en Ander pictogram te kiezen.

Guus.

Laatst bewerkt:
shortcut van een zinnetje

hallo terug, het is eigenlijk dat ik een shortcut key wil maken voor mijn e-mail adres, daar dit zeer veel gevraagd word op sites, om in te loggen, ipv dat ik telkens mijn lange e-mail in een veld moet tikken, dat ik gewoon een zelf gekozen toets daarvoor kies zoals bvb"µ" die ik toch niet gebruik, als ik dan die toets intik in een veld of ergens op een kladblad of word doc, dat daar dan mijn e-mail adres komt te staan . dus het is niet de bedoeling van een outlook of mail te openen.
zo had ik bvb om het omgekeerde vraagteken zoals dat in het spaans gebruikt word ipv de omslachtige werkmethode die hier ter plaatse niet eens werkt namelijk alt+ctrl+shift+? geeft normaal gezien een omgekeerd vraagteken, (tevergeefs hier geprobeerd) gebruikte ik gewoon de "²" toets daar ik die ook niet gebruik. met dank voor uw moeite.
zoals u het beschrijft zou ik een snelkoppeling kunnen maken op mijn bureublad, maar dat hou ik liever sober met mijn 5 snelkoppelingen. ik wil meerdere toetsen gebruiken voor andere doeleinden. zoals wederkerende inlog namen en paswoorden.

zoek even naar memokeys.exe.
Hiermee kun je onder allerlei toetsen en combinaties daarvan eigen teksten plaatsen.

Re: shortcut van een zinnetje

Geplaatst door sneaky7
de omslachtige werkmethode die hier ter plaatse niet eens werkt namelijk alt+ctrl+shift+? geeft normaal gezien een omgekeerd vraagteken, (tevergeefs hier geprobeerd)
Nee, die omslachtige manier werkt inderdaad niet; ik gebruik altijd Alt + Ctrl + ? en dat werkt overal prima - ook hier: ¿

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan