Zelf torrents maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

alBildjiekiyya

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hoi,

Ik zit eigenlijk ook met dit probleem. Ik wil graag bestanden uitwisselen zoals bij msn, maar dan zonder dat msn-gedoe. Dus gewoon via een bepaald programma bestanden uitwisselen met een maat. Eerst gedacht, klinkt simpel.

Tot nu toe heb ik 3 programma's geprobeerd: Beamfile, file Beamer en CC file transfer. Allen klinken ze mooi en ook met de nodige toeters en bellen, maar de waarheid is dat ze op gebakken lucht schijnen te werken. Wat programma's betreft, heb ik dus mijn zoektocht afgelast.

Aan de andere kant is er één site die werkt, en die noemt pipebytes.com. Deze werkt perfect, download en upload gebeuren gelijktijdig, enz... Het enige "probleem" voor sommigen onder ons is de uploadlimiet van 128 kb/s. Persoonlijk erger ik me er niet aan, maar wél aan de browser/tabblad die telkens openstaat om iets te uploaden of te downloaden.

Nu vraag ik me af, of er iemand een gelijkaardige programma kent, die werkt, dan hoor ik het graag. Ik vraag me ook af of we (ik en een vriend) een bepaald netwerk kunnen neerzetten om bestanden uit te wisselen...

Wat betreft de torrent-verhaal, dan ben ik uiteindelijk ben gekomen bij de P2P, want dit werkt ook met een verbinding met een vriend. Ik upload, hij download. Echter begrijp ik het geheel niet, zoals trackers en inschrijven bij torrent-sites om uploadrechten, enz... zoals hierboven werd aangegeven (ken er vrijwel geen enige die 'safe' is).

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen. Elk iets helpt!

Groet,

I.

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.

vraagje hoe groot is ongeveer het bestand dat je wilt uploaden

vraagje hoe groot is ongeveer het bestand dat je wilt uploaden

Afhankelijk, meestal 20 mb, maar soms loopt het op tot 40-50 mb. Daarom vond ik het handig om zo'n progje te hebben waarmee men direct up- & download.

Grtz,

I.

hmm je kan een account maken op mediafire.com kan je ongelimiteerd antal bestqnden uploaden zolang het maar niet groter is dan 100 mb. ALLEEN je moet eerst hebben upgeload en dan pas kan je vriend downloaden via een link die jij hem geeft. misschien is dit wat je wilt?

ALLEEN je moet eerst hebben upgeload en dan pas kan je vriend downloaden via een link die jij hem geeft. misschien is dit wat je wilt?

Dat is wat hij bedoeld, een kwestie van de post goed lezen.

ik wou alleen vragn of hij dat ook goed vond

Haha, nee dat is goed hoor. Maar echter is dit ook dezelfde methode als PipeBytes.com. Namelijk een browser/tabblad open laten. Is het niet simpel om een script te schrijven zodat een simpel programma communiceert met PipeBytes.com of MediaFire.com?

Weet u misschien of wat de down- en upload limieten van MediaFire.com zijn?

Groet,

I.

Haha, nee dat is goed hoor. Maar echter is dit ook dezelfde methode als PipeBytes.com. Namelijk een browser/tabblad open laten. Is het niet simpel om een script te schrijven zodat een simpel programma communiceert met PipeBytes.com of MediaFire.com?

Weet u misschien of wat de down- en upload limieten van MediaFire.com zijn?

Groet,

I.

ik weet niet zoveel van scripts af misschien kan het zelfs via een .bat bestandje dacht ik. maar daar kan ik maar beter niet aan beginnen.
okay de down en upload limiet. ik heb zelf niet zo'n snelle internet maar volgens een vrien van mij kan het downloaden makkelijk 4 mb p/s en uploaden 3mb p\s

ik weet niet zoveel van scripts af misschien kan het zelfs via een .bat bestandje dacht ik. maar daar kan ik maar beter niet aan beginnen.
okay de down en upload limiet. ik heb zelf niet zo'n snelle internet maar volgens een vrien van mij kan het downloaden makkelijk 4 mb p/s en uploaden 3mb p\s

MegaBits? Dat is dus iets rond de 300-500 kb/s... Is redelijk.

Alvast bedankt,

I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan