Zelf websites hosten

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyniels

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Goedemorgen helpmijers,

Ik ben een nu 2 tal websites aan het maken, en nu wil ik deze graag zelf hosten.
een van de website is al online.
alleen hoe kan ik meerdere websites hosten van 1 ip adres?

alvast bedankt

Waar werk je meer? Windows, Linux.

Hoe is je ene website online gegaan? Met welke proggie werk je, heb je een server installatie etc.etc.

Info, info is zo belangrijk!!

Ik ben het met Femke98 eens dat we (voor een gedetailleerd antwoord) meer informatie nodig hebben.
Even een paar algemene tips:
a. Je zult DNS op Internet moeten hebben die de nieuwe websites linken aan jouw ip-adres.
b. M.b.t. je webserver-software zijn er 2 opties:
i. Herschrijven van de aangevraagde URL m.b.v. .htaccess Rewrite commando's (zodat gebruikers van jenieuwesite.nl worden doorgeleid naar http://jeoudesite.nl/submap )
ii. Ervoor zorgen dat, o.b.v. host-headers, de gebruiker de juiste sectie/map van je webserver getoond krijgt.
Dus dat de aanroep van http://jenieuwesite.nl door je webserver-software wordt herkend en dan de juiste site toont.

Zoals in Apache (in httpd.conf of welke andere configuratie-bestand maar door Apache wordt gebruikt), waar o.b.v. host-headers de DocumentRoot anders gemaakt kan worden:
<VirtualHost *:80>
ServerName www.jeoudesite.nl
ServerAlias jeoudesite.nl *.jeoudesite.nl
DocumentRoot "C:/www/jeoudesite"
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName www.jenieuwesite.nl
ServerAlias jenieuwesite.nl *.jenieuwesite.nl
DocumentRoot "C:/www/jenieuwesite"
</VirtualHost>

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de onwijs snelle reacties
Mijn excuus ik had idd wat duidelijker moeten wezen.

het idee is om een aantal eigen sites te bouwen en die zelf te hosten (we hopen dat het er meer gaan worden dan 2 in de toekomst)

Ik werk met windows server 2008
dan werk ik met dns en iss en xampp
bij iss heeft elke site eigen poort nr

bij mijn domeinnaam provider heb ik bij beide sites mijn ip adres ingevuld.

www.mijnsite1.nl (poort extern 80; poort intern 1010) deze werkt
www.mijnsite2.nl (poort extern 80; poort intern 1001) deze niet

deze 2 sites staan helemaal los van elkaar behalve dat deze op 1 ip/ server staan

dnties ik denk dat optie B2 voor mij de optie is/

Mochten er nog vragen zijn hoor ik het graag.

Dit kan niet op de manier zoals jij het doet:
Je kunt een externe poort maar naar 1 intern ip-adres/poort combinatie portforwarden, dus je IIS server zal alle sites op dezelfde poort moeten afhandelen (waar jij naar portforward).
En (dus) zul je met host headers moeten gaan werken, omdat anders IIS niet weet welke site getoond moet worden.

Zie (voor IIS 7) o.a. hier m.b.t. Host headers.

Tijs.

dnties, hartstikke bedankt. dat was het probleem.

ze doen het nu alle 2 :)

:D:D:D Heel mooi!

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Bedankt voor het geven van meer info! Het scheelt echt een slok op een borrel als mensen meer info meegeven voor ons vragen beantwoorders...wnat je ziet het, je probleem wordt nu herkent en er wordt een juiste oplossing gegeven.
Bij je next problem weet je dus wat te doen. ;)

Succes met je websites!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan