zelfbouw media center

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Berichten
700
Ik was van plan zelf een media center samen te stellen,maar ik weet niet helemaal zeker wat voor onderdelen nou echt belangrijk zijn.

Wat heb ik nog liggen:
*Gigabyte GA-7N400pro2(socket A)moederbord
*2xMaxtor 160GB SATA schijven(voor RAID)
*2x256Mb pc3100(dual channel)
*behuizing met 350W voeding.

Wat ik nodig ga hebben:
*afstands bediening met ontvanger
*DVD speler(RW)
*CPU
*videokaart
*TV kaart/sat ontvanger
*WMC 2005 (OS)


Enkele vragen:
1* Zou ik bv. uit de voeten kunnen met een Sempron 3000 CPU?of moet kijken naar Athlon64/PIV
2* kan ik toe met een relatief simpele videokaart(€200 segment) of moet er echt een prestatie monster in?
3* Mag ik aannemen dat er een goede tv kaart in moet,bv. eentje met een dubbele tuner en andere snufjes.
 
Hier kan ik je niet echt mee helpen.
Maar t.a.v. je vraag hoe een vraag van het forum te verwijderen, dat doe je zo;

en dan
 
Als ik het wil verwijderen,krijg ik de melding dat ik niet ben ingelogt of dat ik niet bevoegd ben etc.

Ik heb altijd ellende met deze site(traag en inlog problemen):D :D ;)
 
Heb je cookies uitstaan? Ben er niet zeker van of deze aan moeten staan om een vraag te kunnen verwijderen, maar ze worden wel voor diverse andere zaken op de site gebruikt.
N.b. Als je de site verlaat via Uitloggen worden de cookies netjes van je PC verwijderd.
 
Cookies aan/uit .................firewall aan/uit,het mag niet baten

Ik heb de hoop op een goed functionerende site maanden geleden al opgegeven;)
 
... tja, bij mij werkt het altijd zonder problemen, zal dus niet helemaal aan de site liggen.
Hopelijk pakt een van de moderatoren het op en verwijderd je dubbel vraag.
N.b. hoppelijk krijg je ook nog wat reacties op déze vraag :)
 
Geplaatst door hjllo
Ik was van plan zelf een media center samen te stellen,maar ik weet niet helemaal zeker wat voor onderdelen nou echt belangrijk zijn.

Enkele vragen:
1* Zou ik bv. uit de voeten kunnen met een Sempron 3000 CPU?of moet kijken naar Athlon64/PIV
2* kan ik toe met een relatief simpele videokaart(€200 segment) of moet er echt een prestatie monster in?
3* Mag ik aannemen dat er een goede tv kaart in moet,bv. eentje met een dubbele tuner en andere snufjes.

1. Ik zou persoonlijk kiezen voor een goede processor, maar een noodzaak is het niet. Sempron is een uitgeklede processor. Die kan je beter niet nemen.
Zeker niet met videobewerkingen (tv opnemen en dergelijk is dat al volgens mij)

2. Jep, kan zelfs nog goedkoper. Zolang je maar geen spelletjes ermee wilt doen. Het gaat vooral om een goede tv-out (zodat je hem aan kan sluiten op je tv)

3. Het gaat vooral om de kwaliteit. Duurder is natuurlijk niet altijd beter.
Dubbele tuner is handig voor het bekijken en opnemen tegelijk van verschillende programma;s

Heb je er wat aan?
(kijk ook eens naar de bestbuyguide op tweakers.net, daar stond afgelopen maand ook een media center pc in:
http://www.tweakers.net/reviews/551/6 )
 
Geplaatst door Withaar
... tja, bij mij werkt het altijd zonder problemen, zal dus niet helemaal aan de site liggen.
Hopelijk pakt een van de moderatoren het op en verwijderd je dubbel vraag.
N.b. hoppelijk krijg je ook nog wat reacties op déze vraag :)


Withaar, omdat jij hebt gereageerd kan hij de thread niet meer verwijderen. Hij zou daarmee ook jouw reactie verwijderen en daartoe is hij niet bevoegd.

Of bedoel je dat niet?
 
Ik heb nog even een vraag die te maken heeft met de beeldkwaliteit.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd om via mijn laptop DVD's af te spelen op de TV.
Ik heb de laptop via een "S-video naar scart"adapter aangesloten op de TV maar het beeld is ongelofelijk slecht.Bijna helemaal geen kleur,veel trillingen en erg onscherp en tekst is totaal niet te lezen.(en ik krijg het ook niet beter)
Mijn laptop heeft een 64mb radeon 9600 video chip met 350MHz RAMDACS.

Nu zie ik dat veel mensen een media center hebben gebouwd met maar een Nvidia 5200 128mb.
Nu vraag ik me af of deze mensen met ook een vrij simpele kaart toch een goed TV beeld krijgen???
Er is mij ooit verteld dat het bijna onmogelijk is om via een PC een goed beeld te krijgen op TV.Maar het lijkt mij dat je met een media center toch ook gewoon het internet op moet kunnen(voor info,tv gids ed.)en dat je dus de text gewoon goed moet kunnen lezen.

wie kan me hier iets meer over vertellen.
 
Zijn er hier dan helemaal geen mensen die een media center hebben?
 
hoe dan ook is het moeilijk om tekst duidelijk op een tv te krijgen (excl lcd-tv's).
Dat blijft denk ik een probleem. (ligt dus aan de tv)
 
Zou het niet de TV out van de videokaart zijn,die bepalend is voor de beeldkwaliteit?of het type uitgang?

Ik heb trouwens nog een schematje gevonden voor een "VGA naar scart" kabeltje,volgens de geleerden zou dit ook weer een positieve invloed moeten hebben op de beeld kwaliteit.

link
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan