eagle00789
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2008
Omdat ik in veel standaard nas systemen enkele mogelijkheden mis, heb ik nu het idee om zelf een nas te gaan bouwen.
Graag wil ik van jullie tips en advies welke onderdelen ik het beste kan pakken voor een goed maar goedkoop nas systeem. Er kleven enkele specificaties aan:
moet ondersteuning hebben voor sata (en/of sata2) en ide. voor sata minimaal 6 aansluitingen, voor ide minimaal 2
harde schijven mogen niet in het totaal plaatje worden mee opgenomen, aangezien ik begin met 4 hd's die ik hier nog heb liggen (waarvan 2x ide en 2x sata). Als het kan moet het systeem zo goedkoop als mogelijk blijven.
Welke onderdelen kunnen jullie me dan aanraden
Kast
Moederbord
Processor
(evt netwerk kaart indien niet onboard op moederbord)
Geheugen
Voeding
Overige
Alvast bedankt voor jullie tips
Graag wil ik van jullie tips en advies welke onderdelen ik het beste kan pakken voor een goed maar goedkoop nas systeem. Er kleven enkele specificaties aan:
moet ondersteuning hebben voor sata (en/of sata2) en ide. voor sata minimaal 6 aansluitingen, voor ide minimaal 2
harde schijven mogen niet in het totaal plaatje worden mee opgenomen, aangezien ik begin met 4 hd's die ik hier nog heb liggen (waarvan 2x ide en 2x sata). Als het kan moet het systeem zo goedkoop als mogelijk blijven.
Welke onderdelen kunnen jullie me dan aanraden
Kast
Moederbord
Processor
(evt netwerk kaart indien niet onboard op moederbord)
Geheugen
Voeding
Overige
Alvast bedankt voor jullie tips