zelfbouw router wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
beste mensen wie kan mij helpen???
Ik heb een oude compaq waar ik alles uit heb gehaald, op de a:\ schijf en het moederboard na. Twee netwerkkaarten erin gedaan, te weten een: 3com3c509b-TPO
en een RTL8019AS PnP.

Ik heb een floppy gemaakt met ShareTheNet (linux).

Volgens de het program en de info die ik er over heb moet het zo werken. Niet dus.

De comps die eraan hangen heb ik alleen de netwerkkaart geinstaleerd en de TCP\IP (als ik het goed schrijf) op "IP automatish verkrijgen" gezet.

Er gebeurt niets. Wie weet hier raad mee????

Dus je hebt twee computers op een computer gehangen? Weet eigenlijk niet of dat gaat werken. Maar heb je dan wel cross-over utp kabels gebruikt. Of heb je het nog met coax (BNC) gedaan.

Krijgen je computers een ip-adres? Dit kan je controleren door naar de start knop te gaan .. dan op uitvoeren te klikken . en dan cmd in te tikken.
Dan kom je in een dos-box. Daarin voer je in : ipconfig /all . Daar staat een ip-adress ... geef dat adres eens door hier :)

Misschien wel makkelijk ... welke besturingssystemen gebruik je?
Welke provider heb je?
Want met bijvoorbeeld chello .... moet je bepaalde instellingen van de computer waarop je internet eerst had geinstalleerd overnemen.
Kan je wel in de software komen, dat sharethenet, en kan je daar zien of je een ip-adres krijgt?
Weet je zeker dat je niet per ongeluk de netwerkkaarten verkeerd gebruikt ...
Hoe zit je netwerk verder in elkaar .... dus hubs of switches.
Branden alle lampjes die moeten branden?

Ofwel .... wat meer informatie maakt een heleboel duidelijk :)

helaas ik geef het op ik heb de comp al naar een volgend leven gestuurd, in de kontener. voordat pmeije een andwoord gaf. Maar toch nog bedankt. Ik ga lekker een echte router kopen. Werkt het in ieder geval goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan