Zelfbouwsysteem valt uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennet

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Ik heb een systeem zelf gebouwd met een P4 / 3.0ghz / 512mb / 80gb / msi mainboard + sound & vga .

Ik heb de pc laten proefdraaien bij mij thuis en geen problemen gehad.
Thuis bij mijn schoonvader kreeg hij kuren: spontaan opnieuw opstarten met voorafgaand een lange piep.
Nadat dit een aantal keren gebeurd was startte de pc helemaal niet meer op.
Eenmaal terug bij mij thuis startte hij direct weer op en heeft twee dagen zonder problemen gedraaid.
Terug bij mijn schoonvader de pc aangesloten met alleen de voeding en de monitor, en niet opstarten dus.
Een beetje gerommeld met andere muis / toetsenbord / stopcontacten waarna hij toch weer opstarte. Nu na twee dagen goed te hebben gedraaid weer hetzelfde probleem.
Iemand enig idee??

Ik heb er geen oplossing voor,maar ik heb hetzelde gevalletje met een pc,tje.
Thuis draait hij heel erg goed en zonder problemen
Maar zodra ik hem naar de eigenaar breng gaat het verkeerd.

Ben benieuwd wat voor reacties dit opleverd.

Je hebt'm niet aan een gammele verdeeldoos aangesloten? Zo'n Leen Bakker verdeeldoos à € 5,- wil ook nog wel eens de oorzaak zijn.

wat voor voeding zit er in de pc? want ik denk namelijk ook dat de voeding de boosdoener is..

Slechte voeding denk ik niet, het is nl. een nieuwe kast met een mieuwe voeding
van 450w.
Ook direct op het stopkontakt blijft het probleem zich voordoen.

Hoi,

Een lange piep heeft altijd met je CPU te maken, mischien als je hem vervoert dat je CPU niet gelemaal goed in je PC zit??

Zou zeggen check nog eens hoe je cpu erin zit.

Het kan wel je voeding zijn maar dan zou je geen lange piep moeten horen, dan zou hij eerder alleen even aan gaan en dan meteen uit.

Success

Opgelost

Geachte heren en/of dames, het probleem is opgelost!!
Het moederbord was niet goed en ik heb het vermoeden dat de ingebouwde grafische kaart de boosdoener was.
Allen bedankt voor de reacties!!:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan