Zelfde accounts op het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubie-The-Sysop

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2003
Berichten
240
Ik weet het het is in de verkeerde sectie. Maar hij hoort wel bij netwerken.

Ik heb een thuisnetwerk met 4 Pc's. Een computer die ik als een soort server wil gebruiken. En 3 clients. Op de server kan ik nog een OS instaleren. Maar nu zit er Windows NT 4.0 Server op.

Is het mogenlijk om op de server accounts aan te maken die je op de clients kan gebruiken ? Bij voor beeld op de server maak ik het account "Ruben" aan. Dan ga ik achter Comp1 ik log in verander mijn pass enz. Dan download ik bijvoorbeeld een programma op mijn desktop. Dan vind ik het wel weer genoeg. Ik meld me af.

De volgende dag, zet ik comp2 aan. Log ik in als Ruben. en dan wil ik dat op me desktop weer hetzelfde bestand staat. En dat moet ook gebeuren als ik op Comp3 inlog.

Is dat mogenlijk ?? Ik zou het wel heel graag willen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan dat met een roaming profile.

Dan maakt het niet uit op welke pc je werkt.
Bij het inloggen worden je instellingen zoals je desktop van een lokatie op de server gehaald.
Meestal de home directory van het account.
 
Geplaatst door Hooija
Volgens mij kan dat met een roaming profile.

Dan maakt het niet uit op welke pc je werkt.
Bij het inloggen worden je instellingen zoals je desktop van een lokatie op de server gehaald.
Meestal de home directory van het account.

Weet je ook hoe ik een roaming profile aanmaakt onder Win 2003 Server ?? En moet ik dan nog wat op de clients instellen ?? ( clients werken onder Win 98 SE en binnenkort Win XP)
 
Hmm er staat

Opgelet: men kan eigen profiles instellen voor NTen win95 maar niet voor windows for workgroups

Maar werkt het ook onder Win 98 SE ???

En er staat

Hoe het gebruik van profiles aanzetten in win95?

kies start,instellingen, configuratiescherm, beveiliging, gebruikersprofielen
 
Je moet beginnen om op je server een domein aan te maken. Als je dat gedaan hebt moet je de client computers in het domein hangen (aanmelden). Dan maak je gebruikers aan. Tijdens het aanmaken van de gebruikers kun je aangeven dat ze het profiel centraal op de server moeten opslaan. meestal in een aparte directory voor elke gebruiker. Dit heet dan een 'Roaming Profile' Het profiel 'zwerft' door heel het domein.

Doordat je de client computers in het domein hebt gehangen worden de gebruikers altijd geverifieerd op de server en krijgen daar het pad naar hun profiel.

O ja en bij 2003 Server (2000 ook trouwens) moet je dan niet vergeten om de active directory te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jfris
Je moet beginnen om op je server een domein aan te maken. Als je dat gedaan hebt moet je de client computers in het domein hangen (aanmelden). Dan maak je gebruikers aan. Tijdens het aanmaken van de gebruikers kun je aangeven dat ze het profiel centraal op de server moeten opslaan. meestal in een aparte directory voor elke gebruiker. Dit heet dan een 'Roaming Profile' Het profiel 'zwerft' door heel het domein.

Doordat je de client computers in het domein hebt gehangen worden de gebruikers altijd geverifieerd op de server en krijgen daar het pad naar hun profiel.

O ja en bij 2003 Server (2000 ook trouwens) moet je dan niet vergeten om de active directory te installeren.

Hallo,

De "Server" is een gewone compter. Ik kan kiezen of ik er Windows NT 4.0 of Windows 98 Se op zet.

Het is een P1 200Mhz, Er zit nu zo'n 60Mb aan intern gehougen in, daar doe ik later nog 16Mb bij.

Ik wil het wel heel graag. Maar ik ben een nogal Leek op dit gebied.

De 2 clients op het netwerk hebben allebei Win Xp Pro (NL). Op Client1 is er een dualboot met Windows 98 SE. En op client2 is er een dualboot met Win ME.

Ik denk dat je met Windows 98 SE geen domein kan aanmaken. Dus dan lijkt me dat er Windows NT Server 4.0 op moet. Ik heb dat al op de Server geinstaleerd. Maar ik schrok van wat ik allemaal moet invullen en aangezien mijn engels niet zo goed is. Zal ik wel veel fout hebben ingevoerd.

Ik wil NT wel opnieuw instaleren. Met een handleiding ofzo met welke optie ik moet aanvinken.

Als je zegt met NT instaleren kan je weining fout doen. DAn mag je me vertellen hoe ik een domein aanmaak op de server. Ik heb al in windows 98 Se gezien dat bij de eigenschappen van het netwerken kan zeggen. Aanmelden op het volgende domein. Ik probeerde maar wat dus ik heb dat aan gevinkt. Alleen erna was het erg lastig om in te loggen omdat ik steeeds de melding krijg: Het Domein THUIS bestaat niet. :(:(
 
Geplaatst door Rubie-The-Sysop
Ik weet het het is in de verkeerde sectie. Maar hij hoort wel bij netwerken.

Ik heb een thuisnetwerk met 4 Pc's. Een computer die ik als een soort server wil gebruiken. En 3 clients. Op de server heb ik Windows Server 2003 Geinstaleerd.


Vreemd ! Hier vertel je toch echt dat windows 2003 server op je systeem draait?
 
Geplaatst door Jfris


Vreemd ! Hier vertel je toch echt dat windows 2003 server op je systeem draait?

Klopt, Dat heb ik er weer af gegooid. Maar als je zegt dat Win 2003 Server makkelijker is dan instaleer ik dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan