• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Zelfde cel uit verschillende tabbladen optellen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

ReneRijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
ik heb een excel sheet met tabbladen.
week-1
week-1-magazijn
week-2
week-2-magazijn
etc.

tevens heb ik 1 tabblad met totalen. Nu wil ik op dat tabblad van totalen bepaalde cellen uit die week tabbladen laten optellen.
dus bv van elk tabblad van week-1 t/m week-52 de cel L9 laten optellen. Maar ook van alle tabbladen week-1-magazijn t/m week-52-magazijn Alleen daarvan is het cel H9.

dus,
tabblad totalen,
week-1 t/m 52 [totaal van alle cellen L9]
week-1-magazijn 1/tm52 [totaal van alle cellen L10]

nu heb ik de formule =som(Week-1:Week-52!L9) geprobeerd maar dat werkt niet. Dan wil excel een sheet locatie weten.
en nog een aantal varianten die ik op het net tegen kwam. Maar geen van alle werken blijkbaar. Wat ik zo begrijp komt dit om de tabbladen niet opvolgend zijn.
in excel staan de tabbladen als volgt. [Totalen] - [Week-1] - [week-1-magazijn] - [Week21] - [week-2-magazijn] - etc.

ik heb ook al geprobeerd om alles naast elkaar te zetten dus alle [week-xx] naast elkaar en alle [week-xx-magazijn] naast elkaar maar niks helpt.

Is er een formule die dit wel kan?

alvast bedankt voor de support.

probeer deze eens:

PHP:
=som('Week-1:Week-52'!L9)

dus met ' om de werkbladnamen heen

als je deze volgorde aanhoudt:
in excel staan de tabbladen als volgt. [Totalen] - [Week-1] - [week-1-magazijn] - [Week21] - [week-2-magazijn] - etc.
Zal de formule ook cel L9 uit de magazijn werkbladen meetellen.

1 deel al opgelost. Ik heb verkeerde tabblad namen gebruikt. Logisch ook een - teken moet je niet in de naam zetten.
nu telt hij alles netjes op maar daarvoor moeten wel de tabbladen naast elkaar staan.
ik zou graag willen dat ze in de onderstaande volgorde geplaatst blijven.
Totalen] - [Week-1] - [week-1-magazijn] - [Week21] - [week-2-magazijn] - etc.

Als de tabbladen opvolgend zijn met een nummer zorg dan dat ze in de goede volgorde staan van 1-52, ook de magazijn werkbladen 1-52, ze mogen door elkaar staan.

gebruik een soortgelijke formule (in dit geval zoek ik naar cel A1)

Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("week"&RIJ(1:3)&"!A1"); "<>"))

check voorbeeld bestand:

formules op eerste tabblad in cel A1 en A2.

Schitterend! Al zeg ik het zelf ;)

Wanneer je een fictief voorbeeldbestand post met de GOEDE tabblad namen pas ik 'm wel aan voor je.

Bijlagen

Super zeg. bedankt. Ik ga kijken of dit is wat ik zoek. Ik al wel via ChatGPT een leuke VBA kunnen laten maken. Dat werkt echt heel goed. Alleen dat optellen is nog een dingetje. Dus ik ga even kijken en report terug.

Als de tabbladen opvolgend zijn met een nummer zorg dan dat ze in de goede volgorde staan van 1-52, ook de magazijn werkbladen 1-52, ze mogen door elkaar staan.

gebruik een soortgelijke formule (in dit geval zoek ik naar cel A1)

Code:
=SOMPRODUCT(SOM.ALS(INDIRECT("week"&RIJ(1:3)&"!A1"); "<>"))

check voorbeeld bestand:

formules op eerste tabblad in cel A1 en A2.

Schitterend! Al zeg ik het zelf ;)

Wanneer je een fictief voorbeeldbestand post met de GOEDE tabblad namen pas ik 'm wel aan voor je.
Ik heb het getest en werkt super. Ik kan dit gebruiken. Nogmaals bedankt voor de hulp.
drink een glas op mijn account, bottoms up.

Je zult alleen het gedeelte "week" en rij even aan moeten passen naar de namen van jouw tabbladen.

Het hele 'probleem' had voorkomen kunnen worden door alle gegevens in 1 werkblad te zetten met een extra kolom voor het weeknummer.

Nee dat gaat niet. Want ik wil 52 tabbladen hebben. Dus eigenlijk 104. Voor elke week 1.

Dat is kort geformuleerd: niet slim. Als je besluit met Excel te werken is het wel zo handig je te oriënteren hoe je dat het beste kunt doen. In ieder gaval niet zo. Dan kun je beter bij je papieren documenten blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan