Hoi!
Ik heb een stuk code gemaakt om rijen te verwijderen op basis van celinhoud
Dit is de code:
Als ik de laatste if eruit haal loopt de code perfect, dan haalt ie gewoon de rijen weg die een waarde lager dan 2 hebben in kolom 4 of de rijen die een waarde van 0 hebben in kolom 2. Maar op de een of andere manier geeft de laatste if een foutmelding, terwijl de code toch echt hetzelfde is als de vorige twee. Als ik hem wil debuggen geeft hij aan dat de rows(x).entirerow.delete fout is, of dat er in ieder geval een fout in zit en hij zegt dan 'Delete method of range class failed'
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals het kiezen van een andere manier van rijen verwijderen maar de foutmelding blijft zitten
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik dit kan aanpassen?
Ik heb een stuk code gemaakt om rijen te verwijderen op basis van celinhoud
Dit is de code:
Sub ClearData()
Dim lastrow As Long
Dim x As Long
lastrow = ThisWorkbook.Sheets("Brondata").Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row
For x = lastrow To 1 Step -1
If Cells(x, 2).Value = 0 Then
Rows(x).EntireRow.Delete
End If
If Cells(x, 4).Value < 2 Then
Rows(x).EntireRow.Delete
End If
If Cells(x, 4).Value > 20 Then
Rows(x).EntireRow.Delete
End If
Next x
End Sub
Als ik de laatste if eruit haal loopt de code perfect, dan haalt ie gewoon de rijen weg die een waarde lager dan 2 hebben in kolom 4 of de rijen die een waarde van 0 hebben in kolom 2. Maar op de een of andere manier geeft de laatste if een foutmelding, terwijl de code toch echt hetzelfde is als de vorige twee. Als ik hem wil debuggen geeft hij aan dat de rows(x).entirerow.delete fout is, of dat er in ieder geval een fout in zit en hij zegt dan 'Delete method of range class failed'
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals het kiezen van een andere manier van rijen verwijderen maar de foutmelding blijft zitten
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe en hoe ik dit kan aanpassen?