Zelfde domein bij 2 hosters

Status
Niet open voor verdere reacties.

noob2070

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2013
Goedendag,

Wij zitten nu bij Strato met onze website, alleen wij hebben het probleem dat de mail grote niet groot genoeg is.
Nu heb ik zitten te kijken naar andere aanbieders voor alleen mail wat gewoon een stuk goedkoper en beter dan Strato is.

Nu is mijn vraag, kan ik bijvoorbeeld mijn domein www.noob2070.com (voorbeeld) bij Strato als webhoster gebruiken, en het zelfde domein bij een ander als mail hosting?
Dus de site staat op dat domein bij Strato, en de mail staat bij een andere hoster met het zelfde domein.

Hopelijk begrijpen jullie me,

Bedankt!
Jeffrey

In principe kan dat. Wat je namelijk niet ziet is dat een gemiddeld webhostingpakket eigenlijk uit 3 stukken bestaat: web-, email- en dns hosting. Als je je dns gebruikt van je webhosting dan dien je enkel het mx record van je domein te wijzigen door dit te laten verwijzen naar het ip adres van de mailserver bij je nieuwe hoster.

Als je kijkt naar Strato zit mail er standaard bij in.
Maar deze mail voldoet gewoon niet aan onze wensen dus zou ik het via een ander willen doen.

Even kort vraagje tussen door, is het moeilijk om zelf via Ubuntu een mail server draaiend te houden?
En wat zijn de nadelen hier van anders wil ik het zelf ook nog wel proberen met een 'mail fall-back' abbonoment.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan