zelfde email op 2 pc's???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een normale desktop pc, hierop draait outlook2007.

Nu heb ik er sinds kort een laptop bij en wil hier natuurlijk ook mijn mail op kunnen zien.

Is het mogelijk om op pc en laptop de email synchroon te laten lopen??

Ik kan het zelfde account aanmaken op de laptop, maar wat dan op de laptop binnen komt staat niet op de pc en wat op de pc binnenkomt niet op de laptop......

Is hier een mogelijkheid voor??

Ik hoor graag van jullie.

mvrgr.
Nossie
 
Er zijn diverse oplossingen die ik al ooit geprobeerd heb, maar geen van allen zijn echt goed. De enige manier waar ik tevreden over ben is om met IMAP te werken. Hierbij blijft de mail op de server van de internetprovider en dan wordt deze gesynced met de mail op 2 pc's. verwijder je ergens 1 mail, dan is de mail ook op de andere pc weg.

Dan heb je je doel bereikt, maar je provider moet wel IMAP ondersteunen.
 
Je kunt ook met POP wel instellen dat een kopie van de mail op de server moet blijven staan. Dan ben je er ook. Of een pc inrichten als mailserver...
 
ik gebruik caiway, die ondersteunen volgens mij geen imap.....

PC inrichten als mailserver?? moet ik dan exchange gaan draaien?? of zijn daar nog andere oplossingen voor?
 
Achterlaten van een bericht op de server is het meest gemakkelijk inderdaad. Stel dat gewoon in op een paar dagen, dan gaat dat wel goed.

Eigenlijk de enige oplossing die echt goed werkt is het instellen van een mailserver. Probleem met alle andere oplossingen is dat je wel de binnenkomende mail ziet, maar niet de uitgaande mail. Een bericht dat met pc A verzonden is, komt nooit in de sent items van pc B terecht. Gen onoverkomelijk probleem, maar het is wel lastig.
 
Je kunt zowel op je PC als laptop dezelfde account uitlezen.
Dan bij de geavanceerde instellingen aangeven dat je de e-mail op de server wil laten staan. Je krijgt dan de mogelijkheid om het voor eeuwig te laten staan of het na X dagen van de server te halen.

Een andere mogelijkheid is om alleen op de PC (of de laptop) alles in Outlook binnen te halen en op de laptop (of de PC) met webmail te werken. Ook hier de Outlook account zo instellen dat hij de mail op de server laat staan.

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan