• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde headers en footers van WORD in EXCEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Hallo,

Ik heb aangepaste headers en footers gemaakt met daarbij de hulp van standaard footers die ik heb aangepast. Nu heb ik bijlagen in excel en die moeten de zelfde headers en footers hebben als die van word. Ook de marges moeten hetzelfde zijn al kan ik dit wel handmatig aanpassen.

Het probleem is dat de header en footer functie in excel erg matig is. Is er een manier om de headers en footers die ik in word heb gemaakt te kopiëren naar die van Excel?

Goedendag,

Even andersom gedacht, waarom stoeien om de koppen etc gelijk te krijgen.:(

Je kunt de Excel data ook embedded inkopiëren in je Word document. Evt. als een actieve link zodat wijzigingen gelijk bijgewerkt zijn.
Als ik het goed begrijp is de bijlage immers onderdeel van het Word document. Dan zijn footers, marges evt. vanzelf identiek. ;)

Veel succes :cool:

Doordat de excel sheets nog gewijzigd kunne worden. Met behulp van een actieve link kan dit worden opgelost maar heb dit nog niet geprobeerd. Ik ga even uitzoeken hoe dit werkt. Misschien is dit een oplossing. Bedankt.

Goh, actieve linking. Superhandig. Had me veel werk bespaard in het verleden. Bedankt! Vraag is opgelost

Ik werk op een usb stick en nadat ik een koppeling heb gemaakt tussen excel en word en ik ga werken op een andere pc zijn de actieve linken verdwenen.

Moet voor actieve linken er worden gewerkt op een vaste schijf?

Link

Neen, het heeft niets te maken met welk type schijf (Harde,USB,Virtuele).

Maar het woord zegt het al het is een link/verwijzing naar die Excel file.
Dus ik denk (op afstand) dat de link de connectie probeert te vinden,
en dat je de te linken bestanden niet op je USB hebt staan,
Of door het verplaatsen naar USB de link weer even 'ververst' moet worden.

Je kunt ook de huidige view in Word 'bevriezen' en saven, maar dan wordt het niet bijgewekrt vanzelfsprekend. Suc6 Foleor.

Ik heb beide bestanden op de usb staan en heb ze beide niet verplaatst. Dat Word de actieve links dan helemaal verwijdert is dan een beetje vreemd.

Zit vast niet in de verschillende versies? ik gebruik namelijk 2007 en 2003 met SP3. Weet iemand waar de oorzaak ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan