• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een werkblad gemaakt en daarin wat verschillende kleuren.
Zoals ik zelf beoordeel ziet het geheel er aardig uit op mijn laptop (excel2007).
Dit zelfde werkblad ziet er op mijn PC met Excel 2003 er nagenoeg hetzelfde uit. Misschien wat tint verschil maar dit ligt m.i. gewoon in het scherm.
Het kleurenpalet heb ik ingesteld op de standaardwaarden.

Als ik dit werkblad meeneem naar mijn werk dan ziet het er niet uit, heel afwijkende kleuren en vreemd genoeg hetzelfde met weer andere kleuren op weer een andere PC op mijn werk.
Ik wil hier niet het kleurpalet terug zetten naar de beginwaarden, de standaard kleuren omdat collega's ook kleuren gebruiken in hun werkbladen en deze niet meer zouden kloppen.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit zit en wat ik kan ondernemen de kleuren te tonen die ik gebruikt heb bij het maken van mijn werkblad.
Ik heb altijd gedacht dat de gebruikte kleuren in het werkblad ingesloten zaten en dus niet afhankelijk waren van de instellingen van de PC waarop het blad geopend werd.

Groet,
deSmid.

Windows 2000 en een winXP zijn beide in gebruik op mijn werk.

Misschien is er een probleem te vinden in office2007. Op mijn laptop staat 2007 en hier gebruikt Excel2007 themakleuren en andere soorten van opmaak.
Toch zou ik veronderstellen dat de gebruikte kleuren meegenomen zouden moeten worden in het Excel werkblad ongeacht welke versie en ongeacht van welk besturingssysteem.

Groet,
deSmid.

Vlgns mij ligt dit aan Office 2007
Die kan veel meer kleuren aan als Office XP(2003)
Als bijlage een schermafdruk van een file gemaakt in Office 2007
en een scherm afdruk van dat zelfde filetje maar daarna geopend in Office XP

Er zijn dus naar mijn mening 2 oplossingen
1. Op het werk overstappen naar versie 2007 (Ik weet dat dit meestal niet gaat)
2. In Office 2007 alleen kleuren gebruiken die ook excel 2003 aan kan

Dank hiervoor popipipo.

Het klopt inderdaad met het plaatje dat je hebt bijgevoegd.
Als je dus een keurig werkblad gemaakt hebt met de kleuren van 2007 uit hoofdzakelijk de 3e rij, dan is dat wel erg heftig als je dan de kleuren van 2003 in beeld krijgt.

Misschien dat de kleuren die worden gebruikt ook echt te koppelen zijn aan het werkblad. Het is denk ik niet excel die bepaald welke kleuren kunnen worden gebruikt. Er zijn ook kleuren zelf in te stellen in het kleurenpalet met verschillende dekking van 10 tot 100%

Bedankt voor het aanwijzen waar het probleem zit.
Voor nu wil ik mijn vraag als beantwoord zien.

Groet,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan