zelfde query levert foutmelding op

Status
Niet open voor verdere reacties.

LuckyFm

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Beste forumleden,

Het is een beetje spookachtig of gewoon mijn onkunde maar ik begrijp er niets meer van.
Ik heb twee formulieren een voor de thuisspelende speler mag beginnen en een voor de uitspelende speler mag beginnen.
Nu wil het vreemde dat op mijn thuis spelende formulier de code
Code:
SELECT Teams_B1.TeamID, Spelers_B1.SpelerID, Spelers_B1.Speler, Spelers_B1.Car, Spelers_B1.Moy
FROM Spelers_B1 INNER JOIN Teams_B1 ON Spelers_B1.TeamID = Teams_B1.TeamID
WHERE (((Spelers_B1.TeamID)=[Forms]![Frm_DriebCompThuis]![cboTeamsB1]))
ORDER BY Spelers_B1.Moy DESC;

prima werkt maar op het uitspelende formulier levert code
Code:
SELECT Teams_B1.TeamID, Spelers_B1.SpelerID, Spelers_B1.Speler, Spelers_B1.Car, Spelers_B1.Moy
FROM Spelers_B1 INNER JOIN Teams_B1 ON Spelers_B1.TeamID = Teams_B1.TeamID
WHERE (((Spelers_B1.TeamID)=[Forms]![Frm_DriebCompUit]![cboTeamsB1]))
ORDER BY Spelers_B1.Moy DESC;

de volgende foutmelding op:
ScoreError.jpg

wellicht zie ik iets over het hoofd, maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt voor de hulp

gr, Luc

Ik veronderstel dat je "Frm_DriebCompUit" goed werkt dus zal de fout wel ergens in je keuzelijst cboTeamsB1 liggen?

Als de keuzelijst in het ene formulier goed werkt, en de rijbron hetzelfde is, zou hij ook in het andere formulier moeten werken. Ik vermoed dat je een kopie hebt gemaakt van het formulier en alleen de naam hebt veranderd. Overigens snap ik niet waarom je niet met één formulier werkt, want ik zie eerlijk gezegd de noodzaak niet voor twee formulieren. De switch kun je heel makkelijk op het formulier zelf instellen. Nu maak je het jezelf (nodeloos, zoals blijkt ;) ) ingewikkeld.

onkunde!!

Octafish,

Ben het geheel met je eens dat twee dezelfde formulieren een beetje overdadig is.
Maar al doende leert men en ten tijde dat ik begon met dit project was mijn kennis nog een stuk minder als dat het nu is (het is nog steeds niet veel).
Om in de einduitslag niet een rijtje met spelers 1 en spelers 2 te krijgen, maar om de teams bij elkaar te houden was dit toen mijn enige optie.
Omdat nu weer aan te passen is nogal wat werk en dat gaat heus gebeuren maar niet alles op een dag.

gr, Luc.

Je vraag staat op Opgelost, heb je inderdaad gevonden waar het aan lag?

Ja dit probleempje is opgelost stom foutje in de benaming van de combobox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan