Zelfde schijf of niet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

mijn schijf van mijn laptop werkt niet meer.
de gegevens van deze zijn Seagate 5400rpm momentus 5400.3 160gb.
nummers
st9160821as
pn 9s1134-070
fw 3.clf
nu heb ik een ander gevonden waarbij er verschil zit in de laatste 2 opgenoemde nummers.
de vervanger heeft
pn 9s1134-66
fw 3.alc
kan iemand mij vertellen wat deze getallen inhouden en of ik deze hd met gedeeltelijk andere getallen, wanneer de inch en de sata hetzelfde zijn, en de getallen maken niets uit, mijn oude kan vervangen door deze andere aan te schaffen hd?

alvast bedankt voor het meedenken.

mvg,

Paul

Hoi Paul,

De vervangende schijf, het Part Number, moet dat niet 9s1134-066 zijn?
Schijf 1
Schijf 2

Zit dan geen verschil tussen, behalve dan het PART NUMBER.

hoi,

bedankt voor je reactie
ik lees en weet dat er op mijn oude schijf PN: 9s1134-070 staat.
ik heb op de 2 linkjes, met 070 en 66 gekeken en op deze getallen na zie ik geen verschil.
ik weet alleen niet of er daadwerkelijk geen verschil is. Anders koop ik de verkeerde en zit ik er mee.

Hoi Yellowpoint,

Er zit geen verschil in de twee schijven, maar zoals je kunt zien heb ik van de vervangende schijf het PART NUMBER aangepast van 9s1134-66 naar 9s1134-066.
Dat omdat de eerste niet te vinden is.

Verder zou je evt. een grotere schijf kunnen nemen qua Gb's, als het maar een 2'5" schijf is, bv deze.
Ik weet niet of de prijzen die ik gevonden heb van door jou aangegeven schijven nog wel representatief zijn, als dat wel zo is, zou ik voor groter, en goedkoper gaan.
Dat past gewoon.

oke,
lijkt mij een helder verhaal, Rick.
bedankt.
ik ga kijken of ik die schijf die ik op het oog had kan kopen.
is het trouwens de hd erin schuiven en draaien maar of komt er nog een hoop andere moeilijkheden bij kijken bij het vervangen van een laptop hd?

groet,

Paul

Schijf erin, Operating System installeren en voor de rest zou het geen probleem moeten zijn.

Hoi Paul,

In principe is het inderdaad de nieuwe schijf er in schuiven - let er wel bij op de voedings en data connector - en soms zit er een anti statisch plaatje om de harde schijf heen die je dan even moet omzetten.
Maar daar is geen kunst aan voor de doe-het-zelver.

ik ga hem bestellen en hou jullie op de hoogte.
betreft de data en voeding connector, die past toch maar op 1 manier met die plastic prefab sloten!!!!
voor zover bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan