zelfde tablet beter dan de mijne

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hallo, ik heb een benchmark app gedownload en ik heb gezien dat mijn tablet
1008 Mhz en de zelfde andere tablet had 1608 Mhz.

Het gaat om een galaxy tab 2 7.0 gt-p3110.

Weet iemand hoe dat kan? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Jouw tablet heeft een 1 GHz dual core processor. Dat komt overeen met ongeveer 1008 MHz. De snelheid van jouw tablet klopt dus / is normaal.
Hoe die andere (zelfde) tablet op een processorsnelheid van 1608 MHz komt, is mij niet duidelijk.
Het is wel mogelijk om die processor te overclocken tot bijvoorbeeld 1350 MHz, maar een snelheid van 1608 MHZ voor jouw tablet heb ik nog niet gezien op internet.

Laatst bewerkt:
Ik heb de overclock app, nofrills gedownload maar de max is daar 1008 Mhz

EDIT: ik heb meerdere overclock apps geprobeert, maar de max is daar telkens 1008 Mhz

Laatst bewerkt:
Dan is er dus niets gebeurd, want je zit nog op de originele processorsnelheid.
Om No-frills CPU Control te kunnen gebruiken moet je tablet wel eerst geroot zijn. Dat staat ook in de beschrijving. Anders gebeurt er niets.

Over het rooten van een tablet kan ik je geen raad geven. Ik begin er zelf ook zeker niet aan. Mijn tablet (Nexus 7) is voor mij al snel genoeg.
Het rooten van een tablet kan verkeerd gaan. Zodanig verkeerd dat je er niets meer mee kunt. Bovendien verlies je de garantie.
Maar als je dit toch door wilt zetten, dan zijn er vast wel mensen op dit forum die jou kunnen uitleggen hoe jij je tablet kunt rooten.

Hij is al geroot.

En superSU staat er dus ook op

En ik heb het ook nog eens gecheckt met root checker

Laatst bewerkt:
Bovendien verlies je de garantie.

Beetje offtopic, maar pas op met dit soort generalisaties. Volgens enkele gerechtelijke uitspraken in de EU en ook van merken uit is dit niet per se het geval. Tenzij de fabrikant kan aantonen dat het rooten an sich de schade heeft veroorzaakt mag de garantie niet vervallen. Een hardware defect aan een geroot toestel mag NIET worden geweigerd op grond van het rooten.

Gelijk hebben en gelijk halen zijn natuurlijk twee dingen, maar stellen dat je garantie vervalt is niet in alle gevallen correct

Weet iemand verder hoe ik mijn tablet kan overclocken??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan