Allereerst iedereen die dit leest alvast een prettige jaarwisseling
nu mijn probleem ik selecteer met de macro hieronder perfect de gegevens voor een factuur tussen bepaalde datums van degene die opgeef in J3
nu staan in kolom F de onderdelen bv jaarrekening 2010 of winst verlies rekenening
hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet meer als apart worden weergegeven maar de onderdelen cummulatief worden voor de aangegeven periode. Dus als er 2x jaarrekening 2010 voorkomt dat dit een optelsom van beide wordt waarbij kolom A (datum) dus niet mee hoeft naar naar het factuur scherm
Sub KOPIEEREN1()
Dim c As Range
y = 1
With Sheets("Factuur")
With .[A3].CurrentRegion
.ClearContents
.Font.FontStyle = "Standaard"
End With
With .[A1].Resize(, 5)
.Value = Split("Datum|Omschrijving werkzaamheden|Uren|Tarief|Bedrag", "|")
.Font.FontStyle = "Bold"
.Interior.ColorIndex = 44
.Borders.LineStyle = xlContinuous
End With
For Each c In Sheets("Agenda").Range("A2:A" & Sheets("Agenda").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
If c >= [Agenda!J1] And c <= [Agenda!L1] And c.Offset(, 6) = [Agenda!J3] Then
.Range("A" & y).Offset(1, 0).Resize(, 5) = Sheets("Agenda").Cells(c.Row, 1).Resize(, 5).Value
y = y + 1
End If
Next
With .Range("B65536").End(xlUp)
.Offset(1) = "Totaal"
.Offset(1).Resize(, 4).Font.FontStyle = "Bold"
End With
.Range("C65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("C2:C" & .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row))
.Range("E65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("E2:E" & .Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row))
End With
End Sub
Bekijk bijlage test.xls
nu mijn probleem ik selecteer met de macro hieronder perfect de gegevens voor een factuur tussen bepaalde datums van degene die opgeef in J3
nu staan in kolom F de onderdelen bv jaarrekening 2010 of winst verlies rekenening
hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet meer als apart worden weergegeven maar de onderdelen cummulatief worden voor de aangegeven periode. Dus als er 2x jaarrekening 2010 voorkomt dat dit een optelsom van beide wordt waarbij kolom A (datum) dus niet mee hoeft naar naar het factuur scherm
Sub KOPIEEREN1()
Dim c As Range
y = 1
With Sheets("Factuur")
With .[A3].CurrentRegion
.ClearContents
.Font.FontStyle = "Standaard"
End With
With .[A1].Resize(, 5)
.Value = Split("Datum|Omschrijving werkzaamheden|Uren|Tarief|Bedrag", "|")
.Font.FontStyle = "Bold"
.Interior.ColorIndex = 44
.Borders.LineStyle = xlContinuous
End With
For Each c In Sheets("Agenda").Range("A2:A" & Sheets("Agenda").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
If c >= [Agenda!J1] And c <= [Agenda!L1] And c.Offset(, 6) = [Agenda!J3] Then
.Range("A" & y).Offset(1, 0).Resize(, 5) = Sheets("Agenda").Cells(c.Row, 1).Resize(, 5).Value
y = y + 1
End If
Next
With .Range("B65536").End(xlUp)
.Offset(1) = "Totaal"
.Offset(1).Resize(, 4).Font.FontStyle = "Bold"
End With
.Range("C65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("C2:C" & .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row))
.Range("E65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("E2:E" & .Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row))
End With
End Sub
Bekijk bijlage test.xls