• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfde taken optellen en weergeven als 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gl3nn1987

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Allereerst iedereen die dit leest alvast een prettige jaarwisseling

nu mijn probleem ik selecteer met de macro hieronder perfect de gegevens voor een factuur tussen bepaalde datums van degene die opgeef in J3

nu staan in kolom F de onderdelen bv jaarrekening 2010 of winst verlies rekenening

hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet meer als apart worden weergegeven maar de onderdelen cummulatief worden voor de aangegeven periode. Dus als er 2x jaarrekening 2010 voorkomt dat dit een optelsom van beide wordt waarbij kolom A (datum) dus niet mee hoeft naar naar het factuur scherm

Sub KOPIEEREN1()
Dim c As Range
y = 1
With Sheets("Factuur")
With .[A3].CurrentRegion
.ClearContents
.Font.FontStyle = "Standaard"
End With
With .[A1].Resize(, 5)
.Value = Split("Datum|Omschrijving werkzaamheden|Uren|Tarief|Bedrag", "|")
.Font.FontStyle = "Bold"
.Interior.ColorIndex = 44
.Borders.LineStyle = xlContinuous
End With

For Each c In Sheets("Agenda").Range("A2:A" & Sheets("Agenda").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
If c >= [Agenda!J1] And c <= [Agenda!L1] And c.Offset(, 6) = [Agenda!J3] Then
.Range("A" & y).Offset(1, 0).Resize(, 5) = Sheets("Agenda").Cells(c.Row, 1).Resize(, 5).Value

y = y + 1
End If
Next
With .Range("B65536").End(xlUp)
.Offset(1) = "Totaal"
.Offset(1).Resize(, 4).Font.FontStyle = "Bold"
End With
.Range("C65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("C2:C" & .Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row))
.Range("E65536").End(xlUp).Offset(1) = WorksheetFunction.Sum(.Range("E2:E" & .Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row))
End With
End Sub

Bekijk bijlage test.xls

vanaf B27 staat een draaitabel, mits die wat uit te werken, zou je misschien gemakkelijker factureren

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan