Goedeavond
Ik zit met het volgende probleem waar ik al dagen mijn hoofd over breek:
In een datasheet zitten een aantal gegevens waar ik bewerkingen op uitvoer. Deze bewerkte waarden worden in 2 dimensionele arrays opgeslagen. Nu wil ik in bepaalde arrays dezelfde waarden tellen.
deel van de code:
In rangegui_prestow(j,17) zit een aantal keer de waarde "03disud20f1" deze zou moeten geteld worden hoe pak ik dit het best aan?
Ik post ook nog even het volledige bestand voor de duidelijkheid,
Alvast bedankt
Mvg
fralo
Ik zit met het volgende probleem waar ik al dagen mijn hoofd over breek:
In een datasheet zitten een aantal gegevens waar ik bewerkingen op uitvoer. Deze bewerkte waarden worden in 2 dimensionele arrays opgeslagen. Nu wil ik in bepaalde arrays dezelfde waarden tellen.
deel van de code:
Code:
rangegui_prestow = Sheets("gui_prestow").UsedRange
deck = 20
For j = 1 To UBound(rangegui_prestow)
rangegui_prestow(j, 10) = rangegui_prestow(j, 1) & rangegui_prestow(j, 4)
With Sheets("handling")
Set z = Nothing
Set z = .Columns(5).Find(rangegui_prestow(j, 10), LookIn:=xlValues)
If z Is Nothing Then
rangegui_prestow(j, 11) = 0
End If
If Not z Is Nothing Then
rangegui_prestow(j, 11) = .Columns(5).Find(rangegui_prestow(j, 10), LookIn:=xlValues).Offset(0, 6)
End If
End With
rangegui_prestow(j, 12) = IIf(Right(rangegui_prestow(j, 4), 2) > deck, "D", "UD")
rangegui_prestow(j, 13) = Left(rangegui_prestow(j, 4), 2)
rangegui_prestow(j, 14) = IIf(rangegui_prestow(j, 5) = 1, "RFR", "")
rangegui_prestow(j, 15) = IIf(rangegui_prestow(j, 6) = "R", "RS", "")
rangegui_prestow(j, 16) = IIf(InStr(rangegui_prestow(j, 7) & rangegui_prestow(j, 8) & rangegui_prestow(j, 9), "1") > 0, "OOG", "")
samenvoegen = rangegui_prestow(j, 13) & rangegui_prestow(j, 1) & rangegui_prestow(j, 12) & rangegui_prestow(j, 2) & "#" & rangegui_prestow(j, 11)
rangegui_prestow(j, 17) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 3)) ' full and empty
rangegui_prestow(j, 18) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 15)) ' rs
rangegui_prestow(j, 19) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 14)) ' rfr
rangegui_prestow(j, 20) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 16)) ' oog
In rangegui_prestow(j,17) zit een aantal keer de waarde "03disud20f1" deze zou moeten geteld worden hoe pak ik dit het best aan?
Ik post ook nog even het volledige bestand voor de duidelijkheid,
Alvast bedankt
Mvg
fralo