• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zelfde waarde tellen in 2 dimensionele arrays

• Onderwerp starter Onderwerp starter fralo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fralo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Goedeavond

Ik zit met het volgende probleem waar ik al dagen mijn hoofd over breek:

In een datasheet zitten een aantal gegevens waar ik bewerkingen op uitvoer. Deze bewerkte waarden worden in 2 dimensionele arrays opgeslagen. Nu wil ik in bepaalde arrays dezelfde waarden tellen.

deel van de code:

Code:
rangegui_prestow = Sheets("gui_prestow").UsedRange
deck = 20

For j = 1 To UBound(rangegui_prestow)

rangegui_prestow(j, 10) = rangegui_prestow(j, 1) & rangegui_prestow(j, 4)

With Sheets("handling")
    Set z = Nothing
    Set z = .Columns(5).Find(rangegui_prestow(j, 10), LookIn:=xlValues)
          If z Is Nothing Then
            rangegui_prestow(j, 11) = 0
            End If
          If Not z Is Nothing Then
            rangegui_prestow(j, 11) = .Columns(5).Find(rangegui_prestow(j, 10), LookIn:=xlValues).Offset(0, 6)
            End If
    End With

rangegui_prestow(j, 12) = IIf(Right(rangegui_prestow(j, 4), 2) > deck, "D", "UD")
    rangegui_prestow(j, 13) = Left(rangegui_prestow(j, 4), 2)
    rangegui_prestow(j, 14) = IIf(rangegui_prestow(j, 5) = 1, "RFR", "")
    rangegui_prestow(j, 15) = IIf(rangegui_prestow(j, 6) = "R", "RS", "")
    rangegui_prestow(j, 16) = IIf(InStr(rangegui_prestow(j, 7) & rangegui_prestow(j, 8) & rangegui_prestow(j, 9), "1") > 0, "OOG", "")
      samenvoegen = rangegui_prestow(j, 13) & rangegui_prestow(j, 1) & rangegui_prestow(j, 12) & rangegui_prestow(j, 2) & "#" & rangegui_prestow(j, 11)
    rangegui_prestow(j, 17) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 3)) ' full and empty
    rangegui_prestow(j, 18) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 15)) ' rs
    rangegui_prestow(j, 19) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 14)) ' rfr
    rangegui_prestow(j, 20) = Replace(samenvoegen, "#", rangegui_prestow(j, 16)) ' oog

In rangegui_prestow(j,17) zit een aantal keer de waarde "03disud20f1" deze zou moeten geteld worden hoe pak ik dit het best aan?

Ik post ook nog even het volledige bestand voor de duidelijkheid,

Alvast bedankt

Mvg

fralo

Bijlagen

hoi Fralo

"03disud20f1" komt niet voor in kolom 17

wees iets duidelijker aub

groet sylvester

Als VBA-noob zou ik zeggen: via een lege (ongebruikte) kolom op het werkblad "Ozicht", zie bijlage. Klik op het rode vlak om de macro "handlingyui_prestow" te runnen.

Bijlagen

Deze vraag heeft al 5 verschillende werkende oplossingen gekregen op worksheet.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan