zelfde windows XP op 2e PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Faru

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
217
Ik heb pasgeleden een originele windows XP Home gekocht.
Kan ik die nu op mijn 2e pc ook installeren?

Groetjes, Karin
 
Ja hoor dat kan,maar je kan het niet registreren.

Mag eigenlijk niet
 
Je kan je idd niet registreren, maar dat is niet zo'n probleem, ik ken maar weinig mensen die dat uberhaupt doen. Erger is dat als je de 2e installatie gaat activeren dat de 1e installatie niet meer bruikbaar is.
Je zou dus wel een 2e PC kunnen voorzien van dezelfde windows, maar dan moet je die niet activeren en na 30 dagen is die dus onbruikbaar. Praktisch is dat dus niet, afgezien nog van de vraag of het allemaal strikt volgens de licentie mag.
 
Ik heb deze 2e PC van mijn zus overgenomen die hem al 2 jaar op zolder had staan, maar hem uit de winkel mét XP Professional erop gekocht heeft. Dus je zou verwachten dat er een legale versie opstaat. Maar ik wilde SP2 erop zetten, maar dan moet je dus eerst door dat programma of jij een legale versie hebt. Nou, niet dus!!! Wel raar toch?

Maar voor mijn 1e PC heb ik dus pasgeleden een legale versie gekocht en hoopte dus dat ik die ook legaal op de 2e PC kon zetten. Maar goed, dat gaat dus niet, zonder problemen lukken begrijp ik.
Wel vervelend hoor, dat je voor elke PC in huis een eigen XP moet kopen.
Maar ja, het is dus niet anders. k ga vanmiddag maar een 2e legale versie kopen....

Bedankt voor de antwoorden.

Groetjes, Karin
 
Voordat je je vanmiddag naar de winkel rent.

Als die PC idd vanaf de winkel voorzien was van windows (pro) dan zou er een stikker met de serial code op moeten zitten. Als die er niet op zit dan zit ik te denken dat die winkel windows er destijds illegaal heeft opgezet. Voor een thuis pc is het zowieso ongebruikelijk dat er de pro versie op staat. Je zou in dat geval 2 dingen kunnen doen, vraag is wel of je zus destijds heeft betaald voor windows en of dat ook op een bon staat. Is dat het geval dan zou je daar of de winkel mee kunnen confronteren, er is immers betaald voor iets wat niet (legaal) geleverd is. Je zou ook eens kunnen informeren bij Microsoft, die willen in dit soort gevallen wel eens voordelig een goede sleutel leveren tegen een voordelige prijs tegen wat meer info over bij welke winkel dit gebeurd is.
 
Je kan je idd niet registreren, maar dat is niet zo'n probleem, ik ken maar weinig mensen die dat uberhaupt doen. Erger is dat als je de 2e installatie gaat activeren dat de 1e installatie niet meer bruikbaar is.
Je zou dus wel een 2e PC kunnen voorzien van dezelfde windows, maar dan moet je die niet activeren en na 30 dagen is die dus onbruikbaar. Praktisch is dat dus niet, afgezien nog van de vraag of het allemaal strikt volgens de licentie mag.


Vreemd,
Ik heb XP home die geinstaleerd op mijn pc.
Mijn zoontje had ME en op deze heb ik met de zelfde XP die ik zelf hebt op de pc van mijn zoontje gezet.
Ik moest alleen telefonisch activeren.
En beide pc's lopen nu ongeveer twee jaar op het zelfde licentie nummer. En ja, ik kan ook gewoon automatisch de updates ophalen.
 
Ik heb vanmiddag toch maar een nieuw exemplaar in de winkel gekocht, maar daarmee is alweer een volgend probleem onstaan, maar daar maak ik even een nieuw topic over....

Groetjes, Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan