Zelfgemaakte dynamische stempel te gebruiken in Acrobat Reader DC

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rcel

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Beste forumleden,

Ik zit met de volgende vraag: Bij mij op het werk hebben 1 betaalde licentie van Adobe. Een van de mogelijkheden is het maken van een eigen dynamische stempels ( deze optie zit niet in Adobe Reader DC, dit is niet erg ). Wat ik mij afvraag: Is het mogelijk om een dynamische stempel te creeren met Adobe en vervolgens deze exporteren en dan te gebruiken in de Adobe Reader DC versie?

Ik een persoonlijke "onderteken" stempel creëren met de paraaf van de ondertekenaar. Dit document is ondertekend op 01-01-2020 om 12:00 door Gebruiker X met een digitale paraaf

Wat bedoel je met "gebruiken" in Acrobat Reader ? Dat is een reader, zoals de naam zegt, géén writer .. dus wat wil je met die stempel aanvangen in een reader ?

Je kan via de reader via het gereedschap "Opmerkingen" en "Stempel" toevoegen aan een pdf-document. Deze zijn statisch als dynamische stempels. Dit zijn standaard voorgeprogrammeerde stempels.

Nu is het zo dat je een eigen stempel kan maken. Alleen deze kan alleen statisch zijn. Dit houdt in dat alles vast staat en je geen variabelen kan weergeven zoals de naam van de gebruiker of de datum en tijd. Deze verschilt per gebruiker en moment van de dag.

Het is wel mogelijk om een eigen dynamische stempel te maken. Dit kan in de betaalde adobe versie. Hier hebben wij 1 licentie van. De rest van de collega's heeft de gratis versie. Mijn vraag is: als ik zo'n dynamische stempel maak, kan ik deze in de reader gebruiken?

Daar moet ik voor passen, maar ik zou zeggen ... probeer eens en je weet het ...

Je hebt het zo te lezen over een digitale ondertekening. Dat is toch wel iets complexer dan alleen een tekstje over de pdf heen leggen. De tekst zet je dan alleen maar op het verkeerde been, omdat je denkt dat er een digitale ondertekening is.

Praktisch kan het wel:
-Maak een sjabloon in Word met de gewenste dynamische velden.
-Sla dit op als .pdf
-Voeg de 2 documenten samen met de stamp functie in PDFTK Builder

Heren bedankt voor jullie reacties.

@Rogers: Het wordt gebruikt voor ondertekening van simpele documenten. Voorkomt printen, stempel en krabbel zetten en vervolgens inscannen om dan het document ( inkooporder ) als pdf per e-mail te versturen. De contracten die hier aan ten grondslag zijn wel "met de hand" ondertekent door de tekenbevoegde.

Kan ik deze dynamische velden dus ook in word en excel invoegen. Neem hij deze mee? Waar kan ik deze velden vinden?
PDFTK builder is dit een onderdeel van Reader of is dit een apart stukje software?

Procesmatig gezien. Wat voegt automatisch gegenereerde tekst toe in het proces? Naar mijn idee helemaal niks. Dat zou je ook eens kunnen bespreken in het bedrijf.

Weer praktisch:
Geen idee hoe Word omgaat met dynamische velden als ik het document automatisch laat printen. Zou je uit moeten testen. Onder het kopje invoegen kun je een aantal voorgedefinieerde velden vinden. O.a. datum, tijd, gebruiker, documentnaam, etc..

Maak eens een document op basis van het voorgaande. En dan kijken hoe het er in pdf uit komt. Wel even eerst je standaardprinter wijzigen naar een pdf printer. Voor daarna in een cmd-box het volgende commando uit:

WINWORD.EXE your_document.docx /mFilePrintDefault /mFileExit /q /n

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan