Om het mogelijk te maken uit een grote lijst met e-mailadressen te kunnen sorteren op de providernaam, heb ik zelf een 'functie' gemaakt.
De geeft echter om mij onduidelijke redenen een compileerfout op de standaard functie 'Search'.
De fout die ik terugkrijg is 'Sub of function is niet gedefinieerd', waarbij het woord Search dan is gekleurd (dus blijkbaar de fout).
Als ik regels los uitvoer in de sheet gaat het goed, maar gecombineerd gaat het dus fout.
Mogelijk kan iemand mij een tip geven waar mijn denkfout zit.
Ik gebruik MS Excel 2016 Nederlands, maar als ik in plaats van 'Search' gebruik maak van 'Vind.Spec', werkt het niet.
Vast dank.
Ferry
De geeft echter om mij onduidelijke redenen een compileerfout op de standaard functie 'Search'.
De fout die ik terugkrijg is 'Sub of function is niet gedefinieerd', waarbij het woord Search dan is gekleurd (dus blijkbaar de fout).
Als ik regels los uitvoer in de sheet gaat het goed, maar gecombineerd gaat het dus fout.
Function VindProviderNaam(Cel_met_mailadres)
'extraheert de providernaam van een cel met een mailadres
Emailadres = Cel_met_mailadres
LengteMailAdres = Len(Cel_met_mailadres)
PositieAlfateken = Search("@", Cel_met_mailadres)
Provider = Right(Cel_met_mailadres, LengteMailAdres - PositieAlfateken)
VindProviderNaam = Provider
End Function
Mogelijk kan iemand mij een tip geven waar mijn denkfout zit.
Ik gebruik MS Excel 2016 Nederlands, maar als ik in plaats van 'Search' gebruik maak van 'Vind.Spec', werkt het niet.
Vast dank.
Ferry