Zelfgemaakte herstelcd vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Een paar maanden geleden heb ik op internet ergens gelezen hoe je zelf een herstel dvd voor vista kan maken. Dit heb ik dan ook gedaan en dat zijn 2dvd's geworden. Nu wil ik voordat ik sp1 installleer m'n laptop ff weer helemaal terug brengen naar de oude. Ik ga er van uit dat dit gewoon met diet dvd kan, maar kweet niet of ik daar wel helemaal op moet vertrouwen. Iemand ervaring met zon'n dvd?

ok, nu heb ik wel de meeste acer software van m'n comp verwijderd, geeft dit geen probleem?

Laatst bewerkt:
ok, nu heb ik wel de meeste acer software van m'n comp verwijderd, geeft dit geen probleem?
Veel Acers (o.a. de mijne) kun je terugzetten naar de staat waarin hij de winkel verliet , door tijdens het opstarten op alt-F10 te trommelen.
Dan wordt Windows geïnstalleerd vanuit de verborgen partitie; alle andere bestanden zijn dan weg.
Dit is handig als die recovery-DVD niet werkt.

Maar als ik heb gewoon opnieuwe wil installeren moet ik dus gewoon onder opstarten cd er in gooien en niet eerst opf10 slaan, Ik heb ergens gelezen dat iemand dat ook deed maar dat hij wel de dvd nodig had:S

Maar als ik heb gewoon opnieuwe wil installeren moet ik dus gewoon onder opstarten cd er in gooien en niet eerst opf10 slaan, Ik heb ergens gelezen dat iemand dat ook deed maar dat hij wel de dvd nodig had:S
Ik heb wel eens een install gedaan met mijn Acer, en daarbij heb ik meteen na het inschakelen de alt-toets ingedrukt en tevens de F10.
Toen werd mijn PC teruggezet in de toestand als toen hij de winkel verliet, zonder DVD's te gebruiken. Ook is alle Acer-software dan weer terug.

Wat jouw recovery-DVD's betreft: ik weet niet of die slechts de fabrieksinstellingen bevatten (zoals met alt-F10) of dat er meer, later geïnstalleerde bestanden bijzitten.
Als je een Acer recovery-schijf maakt, kun je namelijk kiezen uit verschillende opties.

Ik geloof dat je die schijf moet gebruiken door hem in de ROM-speler te hebben zitten, vervolgens de PC aan te zetten, en meteen F12 ingedrukt te houden (zonder de alt-toets).
Je komt dan in een boot-menu waarin wordt gevraagd van waaruit je wilt booten; dan kies je voor CD-ROM-drive.

Ik heb wel eens een install gedaan met mijn Acer, en daarbij heb ik meteen na het inschakelen de alt-toets ingedrukt en tevens de F10.
Toen werd mijn PC teruggezet in de toestand als toen hij de winkel verliet, zonder DVD's te gebruiken. Ook is alle Acer-software dan weer terug.

Wat jouw recovery-DVD's betreft: ik weet niet of die slechts de fabrieksinstellingen bevatten (zoals met alt-F10) of dat er meer, later geïnstalleerde bestanden bijzitten.
Als je een Acer recovery-schijf maakt, kun je namelijk kiezen uit verschillende opties.

Ik geloof dat je die schijf moet gebruiken door hem in de ROM-speler te hebben zitten, vervolgens de PC aan te zetten, en meteen F12 ingedrukt te houden (zonder de alt-toets).
Je komt dan in een boot-menu waarin wordt gevraagd van waaruit je wilt booten; dan kies je voor CD-ROM-drive.
Ok , dan zal ik dat in de meivakantie ff regelen denk ik. Weet 1 van jullie missch wanneer sp1 uitkomt?

Ok , dan zal ik dat in de meivakantie ff regelen denk ik. Weet 1 van jullie missch wanneer sp1 uitkomt?
In de loop van april zou SP1 moeten uitkomen (Nederlandse).

Voor het geval dat je niet op alles een antwoord krijgt: er is ook een Acer helpdesk.
0900-2020 767 (0,10 euro per minuut).

Laatst bewerkt:
Ik dacht zelf in mei, Ik heb al een keer eerder naar Acer gebeld zie maar toen ze mij informatie opgestuurt hadden hadden ze de vekeerde computer genomen. Gelukkig probleem zelf op kunnen lossen, Maar ik vind de helpdesk van Acer WAARDELOOS!:S

Veel Acers (o.a. de mijne) kun je terugzetten naar de staat waarin hij de winkel verliet , door tijdens het opstarten op alt-F10 te trommelen.
Dan wordt Windows geïnstalleerd vanuit de verborgen partitie; alle andere bestanden zijn dan weg.
Dit is handig als die recovery-DVD niet werkt.

Werkt dit ook bij Fujistu Siemens?

Werkt dit ook bij Fujistu Siemens?
Ik heb alleen ervaring met Acer, maar ik weet wel dat veel andere merken met een OEM-versie, ook zo'n verborgen partitie hebben met een bijbehorende code.

Die code (alt-F10 voor Acer) is niet voor alle merken hetzelfde; dus vraag het de verkoper/importeur of plaats een apart topic op het forum.
Succes.

@arnens: Het maakt niet uit of je nu de recovery dvd's gebruikt of de alt + f10 optie.. Je kan zelf je pc/ laptop naar de standaartwaarden/fabrieksinstellingen terugzetten met je acer toolbar :D
Je recovery dvd's zetten je laptop of pc ook gewoon terug naar de instellingen zoals je hem gekocht hebt en zoals bij de andere 2 mogenlijkheden wordt alleen je c-schijf overschreven moest je nog meerdere harde schijven hebben. Ik was blij dat ik mijn recovery dvd's had want dat was het enigste dat nog werkte voor mij. Alt+f10 was naar de kl*te, hoe weet ik niet

En ja de acer helpdesk is niet alles maar je moet een paar keer bellen want als je dan juist zo'n slechte mederwerker of medewerkster hebt :rolleyes: Er zijn er wel die je echt konden helpen met dit probleem hoor. Dit is maar een kleintje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan