• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zelfs aftrekken lukt me niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik ben zeker een ongelooflijke sukkel dat ik dit niet snap en ik raak ook zwaar gefrustreerd van mijn eigen eeuwigdurend sukkeldom, zeker als je bedenkt dat ik wel verticaal kan zoeken.:shocked:

Zie bestand. Ik wil in cel H3 de waarden in H4,5 en 6 aftrekken van C10. Mij lijkt toch dat dit moet kunnen zonder elk H-celletje apart te moeten selecteren. Als je veel bedragen hebt wordt dat irritant.Dus niet =C10-H4-H5-H6 maar gewoon C10- en dan die hele rits selecteren. Alleen krijg ik dan de foutmelding WAARDE. Ook als ik het tussen haakjes zet. Ook als ik de somformule uit C10 weghaal.

Ten slotte hebben we nog iets heel merkwaardigs, ik krijg namelijk de datum in H2 niet zonder die absurde '2' aan het einde. Maakt niet uit op wat voor type cel (datum, tekst bv) ik hem zet, zodra ik er in zet 31-12-2013 plakt hij er een 2 achteraan. Iemand daar een oplossing voor?

O en ja, ongetwijfeld is het bestand boekhoudkundig niet verantwoord, maar ik zit pas in les 1 dus dat komt ooit nog goed.

Bekijk bijlage Balans3.xlsx

Vraag 2 is voor mij ook een raadsel!!!! :shocked:
Het lijkt slechts bij 2 dagen te gebeuren, namelijk: 31-12-2013 en 31-12-2014 :shocked:

Edit: ik zie het al.
Je hebt de data in een tabelvorm gegoten en deze cel bevat een koptekst. Deze data komt al een keer voor(kolom C en E) en aangezien er geen dezelfde kopteksten mogen bestaan in 1 tabel zet excel er een 2 achter.

Laatst bewerkt:
die 2 achter je datum komt omdat je er een excel tabel van gemaakt hebt en de datums zijn kopteksten. in een tabel mag een koptekst maar 1x voorkomen dus in kolom C heb je al een keer 31-12-2013 staan dus als je 31-12-2013 nog een keer gebruikt komt er een 2 achter (zoals in kolom H) als je nog een keer 31-12-2013 ergens in zet komt er een 3 achter.

aangezien je geen herhaalde formules hebt lijkt het voor de hand te liggen die tabel terug te converteren naar tekst dan is het probleem opgelost

Laatst bewerkt:
Joepie! Nu snap ik het!

Heeeel erg bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan