Zelfs pingen lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbeulque

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Beste lezers,

Hierbij zou ik graag even mijn probleem voorleggen aan jullie in de hoop een oplossing te vinden.

Ik wil een thuisnetwerkje installeren en gebruik hiervoor een router van Philips met ingebouwde ADSL modem. (model: CPWBS154). Hierbij heb ik de stappen beschreven in de handleiding gevolgd en wat betreft het internet werkt alles.

1 pc is via een gewonen Ethernet aansluiting met de router verbonden, de andere pc gebruikt een draadloze netwerkkaart. Op de router is de Firewall uitgeschakeld, en DHCP ingeschakeld. Op de pc's staat ingesteld dat automatisch een IP-adres zal worden toegewezen alsook de DNS-server. Beide pc's draaien op WinXP Home.

Beide pc's raken zonder problemen op het internet. Maar nu wil ik deze twee pc's uiteraard ook graag onderling laten netwerken om zo de printer en bestanden te kunnen delen. Hier gaat het echter mis... .

Pingen naar de router (adres: 192.168.1.1) lukt perfect. Ook het pingen naar een website (ik neem steeds google.be om dit te testen) lukt perfect vanop beide computers. Wat echter niet lukt is pingen naar de andere pc binnen het netwerk alsook, en dit vind ik bijzonder vreemd, pingen naar de eigen pc lukt niet.

Bijgevolg lukt het dus uiteraard ook niet om een verbinding te realiseren tussen de twee met de router verbonden pc's. En zoals ik al zei verbaasd het mij nogal dat pc's er ook niet in slagen te pingen naar zichzelf.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan verder helpen en enkele mogelijke oplossingen of oorzaken van dit probleem kan geven.

Alvast bedankt!!

Vriendelijke groeten,

Geoffrey

zien ze elkaar wel bij start, netwerklocaties, zoeken naar pcs in de werkgroep, en zo ja, heb je ze ook gedeeld ? dan zou je met dubbelklikken op de andere pc erin moeten kunnen

Workgroup: Thuis

Op beide pc's staat ingesteld dat ze tot de werkgroep 'Thuis' behoren.

Als ik in de verkenner op 'Mijn netwerklocaties' klik vind deze inderdaad een werkgroep 'Thuis' terug, maar wanneer ik dan op 'Thuis' klik, krijg ik de foutmelding dat deze werkgroep niet toegankelijk is... .

Klik eens op Start, Mijn Netwerklocaties, en dan links op Zoeken naar computers in werkgroepen. verschijnen ze dan allebei rechts ? als dat leeg blijft moet je de wizard thuisnetwerk instellen draaien

de bestanden/mappen/of schijf die je wilt delen op de betreffende pc als gedeeld zetten. (aanklikken met rechs en delen kiezen en een gedeelde netwerkmap van maken, naam geven hoeft niet perse) de printer moet je delen op de pc waar hij aanhangt en op de andere pc laten zoeken (je moet wel weten hoe je hem genoemd hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan