Zelfse versie XP op andere partitie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Ik heb een legale geactiveerde versie van XP Pro draaien op C.
Nu wil ik op D (primair) deze zelfde versie nogmaals installeren (dual-boot) om hier Vista overheen te zetten (upgrade) om zo XP te behouden en Vista te leren kennen.

Vraag: Moet ik XP Pro volledig installeren of is alleen de CD even in het laatje genoeg voor herkenning?
Vraag: Als ik XP Pro volledig moet installeren moet ik hem dan weer opnieuw activeren of niet? (zelfde versie opzelfde PC)

Thx.

Vraag: Moet ik XP Pro volledig installeren of is alleen de CD even in het laatje genoeg voor herkenning?
Nee, helaas niet. Teminste.. Zie volgende link.
Vraag: Als ik XP Pro volledig moet installeren moet ik hem dan weer opnieuw activeren of niet? (zelfde versie opzelfde PC)
Ja die moet je opnieuw activeren. Vraag is dus of dit gaat lukken. En het is licentieschending. Daar komt bij dat je XP sleutel komt te vervallen.

Neem dit eens door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=22685

Staan antwoorden op meerdere vragen (even helemaal door lezen).

Hoezo zou dat niet mogen, de activatie wordt bepaald door de hardware van de computer, hiermee genereerd windows een product ID en checked of hij al eens eerder ergens anders is geactiveerd, Installeren op de zelfde computer op andere partitie is het zelfde als een nieuwe schone installatie en je kan er maar 1 tegelijk gebruiken, dus het blijft hetzelfde systeem in zijn geheel..

Als dit niet zou mogen dan zou je dus in geen enkel geval je besturingssysteem opnieuw kunnen installeren als dat nodig is, dus ook niet eventueel na een crash of virus..
Als ik me niet vergis heeft microsoft er wel een tijdslimit ingebouwd hoevaak achter elkaar je windows opnieuw kan installeren op de zelfde computer.

Als je hardware matig niets hebt veranderd zou dat gewoon moeten lukken..
En zie ik niet het illegale er van af :confused:

ps. Maar met dat Vista erbij had ik overheen gelezen :o dat zou eens probleemmatisch kunnen worden met de nieuwe validatie technieken van M$.. :)

Laatst bewerkt:
"Vista-upgrade maakt XP-sleutel ongeldig

Upgraders opgepast: als u uw Windows XP-installatie upgrade naar Windows Vista, dan is er geen weg meer terug. Het Vista-installatieproces maakt uw Windows XP licentiesleutel ongeldig, zodat deze niet meer te gebruiken is." (zie link XP-PC)

Als dit zo is (geloof het wel) dan is het dus niet aan te bevelen Vista in een tweede partitie over je zelfde maar legale XP versie te installeren.....

Heb wat meer info nodig.

Thx.

wat als ik een illegal versie van de Xp instaleer op de 2de partetie en dan upgraden?

Als ik jou was en je wilt vista echt alleen maar proberen dan gebruik een viruteel machine zoals vmware je kan dan installeren en vista afsluiten wanneer je wilt :) en je zit gelijk in xp proffesional ;) virutele machines worden vaak gebruikt zo test ik namelijk ook het netwerk uit ;)

Als je hardware matig niets hebt veranderd zou dat gewoon moeten lukken..
En zie ik niet het illegale er van af :confused:

Zo onlogisch is het niet.. Je hebt een licentie om het product éénmaal te DRAAIEN en tigmaal te ACTIVEREN. Wat hij wil is 2x naast elkaar XP draaien en dát mag niet. Activatie geschied inderdaad via hardware.

Als ik jou was en je wilt vista echt alleen maar proberen dan gebruik een viruteel machine zoals vmware je kan dan installeren en vista afsluiten wanneer je wilt :) en je zit gelijk in xp proffesional ;) virutele machines worden vaak gebruikt zo test ik namelijk ook het netwerk uit ;)
Dan moet hij alsnog een XP Pro opgeven en zijn licentie opgeven.

Zo onlogisch is het niet.. Je hebt een licentie om het product éénmaal te DRAAIEN en tigmaal te ACTIVEREN. Wat hij wil is 2x naast elkaar XP draaien en dát mag niet. Activatie geschied inderdaad via hardware.

Dan moet hij alsnog een XP Pro opgeven en zijn licentie opgeven.

Het is niet 2x naast elkaar draaien het is de een of de andere ze kunne zo niet naast elkaar en tegelijk draaien.. Kan me herinneren dat ik toen ik net begon met xp dat ik eens per abuis opnieuw geinstalleerd heb en de verkeerde partie gekozen, toen had ik dus een dual boot. Heb het uit onwetendheid een lange tijd zo gelaten en nooit geen activatie problemen opgemerkt.

Maargoed dat terzijde het vista verhaaltje zal wel de boel door de war gooien wat dat betreft.. :confused:

Met Virtual PC moet je ook activeren (cq valideren) als het om een Retail of OEM gaat en wordt je na 30 dagen fijn op nonactive gezet.. Dit werkt alleen maar als je over een geldige Volume license beschikt deze hoef niet geactiveert te worden, wat de meeste bedrijven dan ook gebruiken binnen hun bedrijf of op vpc.. :)

Laatst bewerkt:
Het is niet 2x naast elkaar draaien het is de een of de andere ze kunne zo niet naast elkaar en tegelijk draaien..
Volgens mij mag dit nog steeds niet daar je twee besturingssystemen in gebruik hebt..
Ik zeg niet dat je problemen krijgt, ik zeg dat het niet mag ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan