zelftestscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowie1

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
als ik mijn laptop met w7 aanzet krijg ik eerst een blauw scherm waarop w7 een soort zelftest gaat doen; je moet zelfs aangeven of de kleuren je bevallen enz. Dit is te onderbreken met ESC.
Als is nu eerst de stekker achter uit de computer trek gaat hij gewoon zoals het hoort naar Windows. Daarna doe ik de stekker er weer in. Ik weet al niet anders meer.
Is hier iets aan te doen? Dat ik niet steeds de stekker eruit moet trekken op de computer aan te zetten?

Helaas werden bij mijn Dell computer geen schijfjes geleverd.

Hallo

Helaas werden bij mijn Dell computer geen schijfjes geleverd.

Indien geen cd's/dvd's bijgeleverd , dan is er altijd de mogelijkheid om deze zelf te maken.

Meestal verschijnt er een melding bij het allereerste opstarten/configureren om dit te doen.

Uiteraard kun je deze ook achteraf nog aanmaken (even zoeken in de menuopties van windows op deze laptop)

Of ... de bijgeleverde documentatie van uw "mijn Dell computer " eens doorlezen.

Indien al het bovenstaande niet helpt/lukt (wat ik betwijfel) ... een win c.d. lenen en installeren/repareren d.m.v. serienr vermeld onderaan deze laptop.

Peter

Laatst bewerkt:
hallo VDK bedankt voor je antwoord. Als ik doe wat je zegt ben ik wel alles kwijt wat nu op mijn laptop staat; ik zal er over denken. bedankt.

Hoi lowie,
het probleem dat je beschrijft heeft dat niet te maken met de eerste configuratie die je wss niet helemaal hebt doorlopen e/o opgeslagen? Heb je die laptop pas? Heb je de optie "aan persoonlijke voorkeeur aanpassen" (rechtsklik op buroblad) al eens doorgelopen?
Krijg je dat scherm voordat je inlogt of voordat de windowsomgeving wordt geladen? Ik heb zo het gevoel dat het komt omdat je geen persoonlijke voorkeur hebt vastgelegd. Het kan ook zijn dat Dell een eigen softwareprogramma erop heeft gezet die dit veroorzaakt. Dat zou je iig moeten kunnen uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Ja ik krijg dat scherm voor ik inlog. Ik zal "aan persoonlijke voorkeur aanpassen" gaan zoeken. Bedankt! (ik heb hem inderdaad pas gekocht, zo'n drie maand geleden).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan