zenders instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flora19

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Hallo!

Ik heb een tweedehands televisie gekocht en ben een beetje vastgelopen bij het instellen van de zenders. Dit is mij voor een groot deel wel gelukt, maar nu kan ik de zenders: ned. 1,2,3 en nog wat commerciele zenders niet vinden.
Het gaat om een sony trinitron. Een oude televisie dus.
Nog even wat duidelijker: ik had de televisie zo ingesteld dat je een lijst met allemaal zenders kan doorzoeken en dan op je tv in kan instellen, maar hier stonden deze zenders dus niet tussen.

Hiervoor had ik een andere televisie en daar kon ik deze zenders wel vinden.
Ik heb veel geprobeerd, maar ik weet echt niet meer wat ik moet doen!

Hopelijk hebben jullie ideeen hoe het zou kunnen of wat ik kan doen.
alvast bedankt!
Groetjes

Geen gebruiksaanwijzing?
Geef de exacte type-gegevens: naam en nummer.

Wat kan zijn is (kijk het na in het frequentie-overzicht van de kabelmaatschappij) dat kanaalnummers als 10- en 11+ etc. niet worden ondersteund door je tv, dus dat alleen 'volle' nummers worden ondersteund.

Natuurlijk kun je in het boekje van de tv proberen uit te zoeken of je 'handmatig' wel die zenders dan kunt toevoegen (al dan niet gebruikmakend van 'finetuning').

Succes,

Tijs.

Jawel, er zat een handleiding bij en ik heb precies gedaan wat daar stond.
(Eerst de shift en preset knop tegelijk indrukken, om in de preset mode. Dan de shift knop tegelijk indrukken met een knop waarmee je omhoog en omlaag kunt in die mode. Dan kwam ik een heleboel zenders tegen die ik heb ingesteld, maar de bovengenoemde zenders stonden hier niet tussen.)
Ik heb een Sony
KV-M1420U
KV-M1421U
KV-M1420L
Deze 3 namen staan op de handleiding, dus het is 1 van die 3.

ik heb niks in de handleiding gezien over een andere manier.

Hoi,

Wat ik me afvraag: zit er geen automatisch zenderzoeksysteem op dan?
Kijk dat nog eens na in de handleiding.

Wat kan zijn is (kijk het na in het frequentie-overzicht van de kabelmaatschappij) dat kanaalnummers als 10- en 11+ etc. niet worden ondersteund door je tv, dus dat alleen 'volle' nummers worden ondersteund.

Kijk eens in het zenderoverzicht van de kabelmaatschappij na of bovenstaande misschien van toepassing zou kunnen zijn op NL1, NL2, NL3 en die commerciële zenders die je nu niet ziet.

Overigens kan het ook zijn dat de frequentiegebieden niet 'gedekt'/bereikt kunnen worden door de tv, maar ook dat kun je hopelijk afleiden uit het zenderoverzicht van de kabelmaatschappij (icm. de handleiding van de tv).

Verder heb ik geen tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan