Zes persoonlijke mappen en vijf lege Archiefmappen in Outlook 2003 ...help !

Status
Niet open voor verdere reacties.

dobbelke

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
23 april 2010.

Beste forumlezers,

al geruime tijd heb ik in mijn outlook 2003 meerdere persoonlijke mappen en archiefmappen staan. Wanneer ik via Mailstore een backup maak, geeft dit prg. dan ook aan: 9850 new messages werden gearchiveerd en ...95620 messages waren duplicaten en zijn daarom overgeslagen.

Zodra ik ook maar 1 van de extra persoonlijke mappen verwijder, blijf ik met een leeg outlook zitten. Het lijkt er op dat de oorspronkelijke pers.map en archiefmap vele malen gecopieerd zijn, en aan elkaar geliateerd zijn.

In mijn pst bestanden zitten al deze mapconfiguraties opgeslagen, en ik raak ze aan de straatstenen niet kwijt ! Is er een manier om met behulp van een prg. of handmatig, de overtollige mappen te verwijderen? Zodat ik slechts 1 persoonlijke map met de actuele pst-inhoud over houd?

Vol verwachting (ook al is het geen december) zie ik een passende oplossing tegemoet !

Vriendelijke groet, en...

Hoi

1 - Wat bedoel je met 'zodra ik 1 van de extra persoonlijke mappen verwijder'?
2 - Als je in Outlook kiest voor menu: Bestand > Gegevensbestandsbeheer, zie je dan één, of meerdere mappen staan?
3 - Als je in de mappenlijst kijkt, zie je dan meerdere keren de hoofdmap 'Persoonlijke mappen' staan?

Met het antwoord op deze vragen kan ik je verder helpen.
Noteer in elk geval het pad/bestandsnaam wanneer je het volgende doet:
In de mappenlijst: rechtsklik op 'Persoonlijke mappen' (de bovenste)
In het pop-upmenu: Eigenschappen voor persoonlijke mappen > knop 'Geavanceerd'
en hier de lokatie van het pst-bestand.

Hallo Tee,

ik heb een tijdlang mijn item niet terug kunnen vinden -ook niet via zoeken.Daarom geen zicht gehad op jouw reactie/vragen ! Maar heb nu een snelkoppeling op het bureaublad gemaakt.
Ik zal zondag 8mei proberen eea. uit te zoeken en te beantwoorden.

Tot dan,

Miranda.:(

Mijn toelichting op vragen van Tee

Dag Tee,

Antwoorden op je vragen:
Antw. 1.
Wanneer ik een of meerdere van de onderste 6 persoonlijke mappen (zie antw.3) wil verwijderen cq. deleten, dan verdwijnt ook de inhoud van de bovenste (reeds geopende) persoonlijke map ! Ik houd dus een leeg outlook over.

Antw. 2
Er staan 4 Archiefmappen onder Bestand> Gegevensbestandsbeheer
C:\OutlookARCHIEF per 12 mrt 2010\OutlookArch 12mrt10.pst
C:\OutlookARCHIEF per 12 mrt 2010\OutlookArch 31mrt10 backup.pst
C:\OutlookARCHIEF per 12 mrt 2010\OutlookArch 09apr10.pst
C:\OutlookARCHIEF per 12 mrt 2010\OutlookArch 23apr10.pst

Er staan ook nog eens 7 persoonlijke mappen onder Bestand> Gegevensbestandsbeheer, allemaal in dit pad:
C:\Documents and Settings\Rashmi\Local Settings\ Application Data\Microsoft\ Outlook\outlook.pst
NB: Achter de vierde persoonlijke map staat �Bezorgingslocatie voor e-mail� .

Antw.3
In deze outlook mappenlijst staan naast de reeds geopende persoonlijke (bovenste)map,
onderaan nog 4 archiefmappen en 6 andere persoonlijke mappen !:o

info 1 : Ik heb Vista Ultimate 6.0.6002 Servicepack 2 Build 6002
Outlook 2003 (11.8313.8221) SP3
Info 2: In het programma Outlook, mappenlijst (linker kolom): van de bovenste persoonlijke map is het pad:
C:\Documents and Settings\Rashmi\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Info 3: Ik beschik over het gratis prg. Mailstore � kan ik dit misschien inzetten om eea. recht te zetten ???

Nou Tee, ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven, en dat je hiermee een oplossing voor dit probleem kunt vinden.
Natuurlijk... heel veel dank voor je betrokkenheid in deze.:thumb:

Zie je antwoord met belangstelling tegemoet,

Miranda.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Antwoord 3 ... ik neem aan dat je die 'mappen' niet inhoudelijk gebruikt .... ?
Sluit ze!
Rechtsklikken op de betreffende map en in het snelmenu kieze voor .... sluiten.
Dat betekent niet, dat ze verdwijnen, maar dat er niet meer naar verwezen wordt in Outlook.

Ik kan uit jou opsomming niet opmaken of je nu ook een bestand OUTLOOK.PST hebt staan in de map
C:\Documents and Settings\Rashmi\Local Settings\ Application Data\Microsoft\ Outlook\
Als dat zo is, zorg dan dat Outlook is afgesloten, ga naar deze map en verander de naam OUTLOOK.PST in - bijvoorbeeld - OUTLOOK.BAK.

Wanneer je Outlook nu weer start, krijg je een melding dat Outlook het gegevensbestand niet kan vinden. Terecht, want je hebt zojuist die naam veranderd.
Er wordt nu een nieuw bestand OUTLOOK.PST aangemaakt.
Hierna kan je de gegevens uit OUTLOOK.BAK importeren via het menu Bestand > Importeren en exporteren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan