Zichtbaar maken .xlsb die in de achtergrond draait

Status
Niet open voor verdere reacties.

Haikom

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo,

Tijden geleden heb ik bepaalde VBA uit een Excelsheet gehaald en deze in een template geplaatst om deze vervolgens op een sharepoint share op te slaan.
Voor deze methode is gekozen zodat meerdere gebruikers die een xls met VBA gebruiken hetzelfde template tegelijkertijd kunnen aanroepen.

Het template draait op de achtergrond en wordt onzichtbaar geopend.
Het stukje code heb ik destijds op Google gevonden en geïmplementeerd.
Het probleem is dat ik het template nu wil inzien om daar een wijziging in aan te brengen, alleen: ik krijg hem niet te voorschijn. En weet niet meer hoe ik het terug krijg.

Hier het betreffende stukje:

Code:
Private Sub Workbook_Open()

' Opent de VBA-template op de achtergrond

If Workbooks.Count < 2 Then
        Application.Visible = False
    Else
        ThisWorkbook.Windows(1).Visible = False

End If

End Sub

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik de code niet begrijp, maar het heeft het gewenste effect gebracht. Tot nu, want ik krijg het template niet meer in de voorgrond.
Ik heb al geprobeerd de False op True te zetten, bestanden te sluiten en opnieuw op te starten, maar het template verschijnt helaas niet.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen om het in de achtergrond draaiende bestand zichtbaar te maken?

Alvast dank voor de reacties.

Dubbelklik op het document terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houd.
Excel wordt dan in Veilige modus gestart en kan je er bij.
Het kan zijn dat het scherm dat daarover wordt getoond achter andere vensters staat.

Laatst bewerkt:
Welke lol geeft de code? Als je meer dan 1 Excelbestand open hebt staan dan verberg alles? .xls bestanden werken overigens niet lekker binnen Sharepoint. Al met al nogal een wazig verhaal.

Dubbelklik op het document terwijl je de Ctrl toets ingedrukt houd.
Excel wordt dan in Veilige modus gestart en kan je er bij.
Het kan zijn dat het scherm dat daarover wordt getoond achter andere vensters staat.

That did the trick!!

Bedankt!

Welke lol geeft de code? Als je meer dan 1 Excelbestand open hebt staan dan verberg alles? .xls bestanden werken overigens niet lekker binnen Sharepoint. Al met al nogal een wazig verhaal.

Ik kan je lol niet helemaal plaatsen, maar:

Ik moest een methode verzinnen waarbij verschillende Excelsheets gelijktijdig gebruikt worden waarbij VAB gebruikt wordt die centraal staat. (Dit omdat een wijziging in VBA dan centraal gewijzigd wordt.)
En door bovengenoemde methode te gebruiken kan de VBA multi-user gebruikt worden zonder dat er een melding verschijnt dat het bestand in gebruik is door een andere gebruiker.

Wazig verhaal: degene van de eerste reactie begreep kennelijk wat het issue us want hij/zij draagt precies de oplossing aan om het euvel op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan