zie geen gegevens meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Embosje

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
zie geen gegevens meer op harde schijf

Ik heb hetzelfde probleem.

Ben zo vrij geweest om het testprogrammaatje te laden en op mijn weigerende harddisk los te laten.

Ik krijg de mededeling "Invalid NTFS boot"

Je krijgt de mogelijkheid om een nieuwe MBR erop te zetten. Kan dit zonder problemen? En zou dat dé oplossing kunnen zijn.

Ben daar toch een beetje huiverig voor.

Groetjes Embosje

Dat kan sowieso geen kwaad, maar de melding gaat over de bootsector, die kun je ook daarmee controleren.

Je kunt ook met Ptedit32 even kijken of die partitie wel van het type 07 is.

Heb met ptedit32 gecontroleerd en het is inderdaad (of helaas???? ) type 07. Wat verteld dit over mijn harde schijf (gooi maar in de plomp ;) ;) ) of is dit juist een goed teken :D

Ik ben best bijdehand, als het om computers gaat, maar dit gaat me ècht boven mijn pet.

Ik wacht nog even op een antwoord op deze vraag, dan ga ik daarna een nieuw MBR laten schrijven.

In elk geval heel hartelijk dank alvast voor de reacties. :thumb:

Groetjes Embosje

Dat is goed, het is tenslotte ook een NTFS partitie.

Probeer het met die mbr, dat kan geen kwaad, zoals ik eerder aangaf.

Maare, met TestDisk kun je ook die bootsector nakijken, het kan ook nog de MFT zijn, die vern.... is.

Je krijgt de mogelijkheid om een nieuwe MBR erop te zetten.
Je bedoelt waarschijnlijk de mogelijkheid dat de "backupbootsector" teruggezet kan worden?

1.Start Tesdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.
5.Wat staat er bij 1 ?
6.Wat staat er bij "Backup bootsector?
7.Staat er misschien ook nog "Sectors are identical"?

Eenschermafdruk plaatsen wil nog wel eens verhelderend werken ;)

Printscreen van alleen het geopende venster : [Alt]+[PrtScn] toetscombinatie

Start > Programma's > Bureau-accessoires > Paint, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

Ik heb een screenprint meegestuurd.

Hoop dat het aankomt en duidelijk is.

Bijlagen

• Schermpje.JPG
    Schermpje.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 39
De "Backup boot sector" schijnt in orde te zijn,dus zet die maar terug.

Selecteer "Backup BS" enter en volg de aanwijzingen.Sluit af met Quit en herstart de PC,kijk of de vraag om te formatteren nog steeds gesteld wordt.

Welkom,

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven

als 1e bedankt voor het plaatsen in eigen een topic

Mensen, ik kwam jullie héél hartelijk bedanken voor het oplossen van mijn probleem. :thumb: :thumb: Alles werkt weer als vanouds, alles wordt weer herkend en draait alsof er nooit iets is gebeurd.

Ben een zeer gelukkig mens.

Ik hoor graag van jullie of ik hier iets tegenover kan stellen. Bijdrage in de clubkas of zo.

Nogmaals B E D A N K T :thumb: :thumb: :thumb:

Groetjes Embosje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan