zie mijn computer niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans hoogerdijk

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2005
Berichten
5
heb volgens mij mijn oude laptop aan mijn nieuwe verbonden, maar vind hem niet terug....waar moet ik aanklikken..)klinkt wat dom, nietwaar....Mijn oude laptop heeft wel internetverbinding via de nieuwe. hoe weet ik eigenlijk of het werkt en waar moet ik zoeken... wie helpt
 
Laatst bewerkt:
Misschien even vertellen hoe je hem verbonden hebt?

Zitten ze wel in dezelfde werkgroep?
 
heb bij netwerklokaties thuisnetwerk aangeklikt en alles opgevolgd. beide computers heten dan ook ´thuis´ en zijn verbonden via een crosscable moet ik nu nar ´deze computer´ gaan of ergens anders....IP adressen ergens invullen of zo.... je begrijpt ik ben niet al te handig
 
Laatst bewerkt:
Je moet ze niet allebei dezelfde naam geven, wel in dezelfde werkgroep zetten.
In allbei de firewalls de juiste IP adressen doorlaten, mappen delen en klaar ben je. Dan zou het moeten werken.

Fonz :thumb:
 
thanks! hoe zet ik ze in dezelfde werkgroep? en hoe laat ik de juiste ip adressen door, oftewel welke ip adressen zijn de juiste; die van de hoofdcomputer? iedere keer als ik mijn computer opstart krijg ik nu de vraag of ik de firewall wil uitschakelen. dat was eerst niet. wat doe ik daarmee?
 
Geplaatst door hans hoogerdijk
thanks! hoe zet ik ze in dezelfde werkgroep? en hoe laat ik de juiste ip adressen door, oftewel welke ip adressen zijn de juiste; die van de hoofdcomputer? iedere keer als ik mijn computer opstart krijg ik nu de vraag of ik de firewall wil uitschakelen. dat was eerst niet. wat doe ik daarmee?

Begin maar met werkgroep.

Start
Instellingen
Netwerkverbindingen
Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk installeren
 
volgens mij heb ik beide computers aan elkaar verbonden. ze hebben allebei een andere naam met dezelfde werkgroepnaam. ip adressen ben ik niet tegengekomen....wat nu
ik kom er ook achter dat de werkgroepnaam niet vastgehouden wordt: wanneer ik de wizard nog eens doorloop, staat de werkgroepnaam er niet meer in. is dat normaal?
 
Laatst bewerkt:
Computer 1 krijgt IP 192.168.0.1
Computer 2 krijgt IP 192.168.0.2
Dat geef je door aan de respectievelijke Firewalls, zodat hij weet wie/wat hij door moet laten.
Dan zou het moeten werken.

Succes,
Fonz :thumb:
 
Vergeet niet ook daadwerkelijk mappen te delen.... dat helpt!
 
Dat helpt wel ja, ha ha ha

Fonz :thumb:
 
oke bedankt. ga ik doen, maar waar doe ik dat dan? zoals gezegd ben ik nergens de vraag om ip adressen tegengekomen. hoe kom ik dus in de firewall om dit te doen? Was trouwens niet vergeten om mappen te delen.....Hoop van jullie te horen!
ps schop ik met het invoeren van deze ip nummers niet mijn gangbare internetverbinding in de war...???
 
Laatst bewerkt:
Netwerkverbindingen-->LAN of snelle internetverbinding--->rechtermuisklik--->eigenschappen--->internet protocol(TCP/IP)--->eigenschappen---> volgende IP adres gebruiken--->192.168.0.1---> OK en volgende PC

Succes,
Fonz :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Gewoon af en toe ademhalen en een slokje bier ha ha ha ha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan